کد مطلب: ۴۸۵۲۵۷

رشد ۷۰ درصدی حجم معاملات بورسی در هفته گذشته

رشد ۷۰ درصدی حجم معاملات بورسی در هفته گذشته

هفته گذشته، ۹۲۸ هزار و ۵۲۴ تن انواع کالا در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که رشد ٧٠ درصدی نسبت به هفته ماقبل را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در روزهای ۱۹ تا ۲۳ مهر ماه پاییزی با حجم بیش ۹۲۸ هزار تن کالا رشد ۷۰ درصدی و ارزش ۱۰۲ هزار میلیارد ریال رشد ۹۰ درصدی را تجربه کرد.

بنابراین در هفته گذشته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۵۲۲ هزار و ۹۵۹ تن انواع کالا به ارزش ۷۰ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین در این تالار ۴۵۷ هزار و ۱۶۲ تن فولاد، ۶ هزار و ۳۴۰ تن آلومینیوم، هشت هزار و ۱۲۵ تن مس، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گران‌بها، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن، ۵۱ هزار و ۲۰۰ تن روی و پنج کیلوگرم طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

علاوه براین در هفته معاملاتی یاد شده در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۴۰۵ هزار و ۱۰۸ تن انواع کالا به ارزش ۳۰ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال به فروش رسید.

براساس گزارش بورس کالا، این تالار ۱۰۸ هزار تن وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر و نفت کوره) و ۱۳۰ هزار و ۹۶۴ تن قیر، ۶۶ هزار و ۱۱۵ تن مواد پلیمری، ۴۲ هزار و ۸۸ تن مواد شیمیایی، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات (جزء اصلی و ماده اولیه تولید روغن موتور) یک هزار و ۴۶۲ تن عایق رطوبتی، یک هزار و ۳۹۴ تن روغن پایه، ۱۵۰ تن آرگون و ۳۶ هزار و ۵۲۵ تن گوگرد معامله شد.

بر اساس این گزارش ۴۵۷ تن انواع کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران دادوستد شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.