کد مطلب: ۵۱۱۱۲۰

فشار عرضه در نمادهای کوچک / تقاضا برای ETFهای دولتی کم شد

فشار عرضه در نمادهای کوچک / تقاضا برای ETFهای دولتی کم شد

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، اگر چه نشانگر شاخص کل بورس رشدی ۱٫۲ درصدی را نشان می‌دهد اما با افزایش فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز، نمادهای کوچک‌تر وارد محدوده منفی شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۱٫۲ درصدی مواجه شده است. این در حالی است که در مقایسه با ۳۰ دقیقه آغازین، شاخص کل روندی نزولی در پیش گرفته است که دلیل آن عرضه شدن چندباره صف‌ خرید نمادهای شاخص‌ساز بوده است.

21 3

در یک ساعت نخست معاملات امروز بیش از ۷۰۰ هزار معامله در بورس انجام گرفته که ارزش این معاملات حدود ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

سه نماد شستا، فارس و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را در رشد ۱۵ هزار واحدی شاخص کل داشته‌اند و منفی شدن نمادهای معدنی نیز نتوانسته مانع از رشد شاخص کل شود.

Capture 11

در جریان معاملات امروز همچنین عرضه در نمادهای پالایشی افزایش یافته به طوری که صف خرید شپنا عرضه شده و شبندر هم در نزدیکی صفر تابلو معامله می‌شود. موضوعی که در نمادهای فولاد و فملی نیز اتفاق افتاده است. نماد شستا اما اگر چه چند بار با عرضه صف خرید خود مواجه شد اما همچنان پر تقاضا بوده و صف خرید میلیونی دارد.

همچنین از میزان تقاضای دو صندوق دولتی نیز کاسته شده و هر دو صندوق در محدوده مثبت ولی نزدیک به صفر در حال معامله هستند.

بازار سهام در حالی معاملات امروز خود را دنبال می‌کند که شاخص کل فرابورس منفی است و نمادهای این بازار فشار عرضه بیشتری را تحمل می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.