خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۳۵۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی آینده بورس / کارشناسان چقدر به بورس امید دارند؟

پیش‌بینی آینده بورس / کارشناسان چقدر به بورس امید دارند؟

حالی که سه وعده مطرح شده از سوی مقامات دولتی درباره بورس در دهه فجر عملی نشده، سهامداران منتظر آغاز یک دوره صعودی شاخص پس از اجرایی شدن تغییرات جدید در دامنه نوسان بورس از شنبه آینده هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از نگاه خیلی از فعالان بازار سهام رشد هفته اخیر شاخص بورس نیز متاثر از همین تصمیم درباره دامنه نوسان بود و به همین دلیل آنها امیدوار هستند که از شنبه آینده روند شاخص بورس کمی بیشتر بهبود پیدا کند.

کاهش فشار فروش ادامه دارد؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند بورس بعد از ۲۲ بهمن گفت: در نقطه فعلی بازار سهام خبر محدودیت دامنه نوسان منفی، فشار فروش را کم کرده است و احتمالا کاهش فشار فروش در جریان معاملات هفته آینده ادامه دارد.

این کارشناس در رابطه با متغییرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی به دلیل اینکه هیچ سیگنالی مبنی بر مذاکره دریافت نشده است و احتمالا کاهش قیمت ارز را شاهد نخواهیم بود و این خبر برای بورس خوب است. از طرفی قیمت‌های جهانی نیز به ثبات رسیده‌اند و شرایط خوبی دارند. با این شرایط احتمالا روند صعودی بازار سهام در هفته بعدی ادامه دارد.

بورس در سال ۱۴۰۰

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند صعودی شاخص کل گفت: ما اول باید در رابطه با پایان روند نزولی حرف بزنیم که به نظرم روند نزولی زمانی تمام می‌شود که شاخص کل بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تثبیت شود و زمانی می‌شود گفت روند صعودی شاخص کل شروع شده که شاخص بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.

این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی بورس تا پایان سال گفت: پیش‌بینی روند بازار سهام تا پایان سال کار دشواری است و به متغییرهایی همچون قیمت ارز، روابط خارجی و لایحه بودجه ۱۴۰۰ بستگی دارد و نمی‌شود عدد مشخصی برای شاخص کل در نظر گرفت اما می‌توان گفت نگرانی‌ها در بازار سهام کمتر شده است.

به عقیده این کارشناس ابهام بازار سهام در حال حاضر لایحه بودجه ۱۴۰۰ است.

تغییر دامنه نوسان یک مسکن است

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیر تصمیم تغییر دامنه نوسان بر روند بازار سهام گفت: این تصمیم می‌تواند مسکنی به بازار سهام باشد تا جو بی‌اعتماد و ترس موجود در بازار سهام کمی آرام بگیرد و به نوعی دربردارند این پیام است که می‌خواهد جلوی ریزش بورس را بگیرند. به نظرم این تصمیم می‌تواند بر بازار سهام تاثیر بگذارد اما نباید انتظار رشد شارپی را برای بازار سهام داشت. اما ورود نقدینگی نیز امری بسیار مهم است.

انتخابات یک ابهام دیگر

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تاثیر انتخابات ۱۴۰۰ بر بورس گفت: بازار سهام از سیاست‌های جناح حاکم تاثیر می‌پذیرد و قطعا سیاست‌های جناح پیروز در رابطه با روابط خارجی و سیاست‌های پولی بر بازار سهام تاثیر زیادی دارد. مثلا زمانی که آقای احمدی‌نژاد در انتخابات پیروز شد چون به بورس اعتقاد نداشت بازار سهام ریزش کرد اما در دوره دوم پیروزی روحانی به دلیل اینکه دولت روحانی سیاست سرکوب ارزی نداشت بازار سهام رشد کرد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.