کد مطلب: ۵۲۱۳۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خبر برای لحظات پیش از شروع بازارها / طلا شب عید گران می‌شود؟

۱۰ خبر برای لحظات پیش از شروع بازارها / طلا شب عید گران می‌شود؟

در هفته گذشته تنها بازار سهام بازدهی مثبت داشت و سه بازار دیگر کار خود را با بازدهی منفی به پایان رسانده بودند. اما برای هفته جدید اوضاع چطور پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین اخبار رسمی حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازارها هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سومین هفته از آخرین ماه سال، سرمایه‌گذاران در سه بازار مالی با زیان روبرو شدند این درحالی است که آمارهای بورس اوراق بهادار نشان می‌دهد شاخص بورس این هفته ۲٫۷ درصد رشد داشته است.

سوم اسفند

اما برای هفته جدید اوضاع چطور پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین اخبار رسمی حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازارها هستند؟ ۱۰خبر مهم و احتمالا موثر برای بازارها در زیر آمده است:

ـ هرچند در چند وقت اخیر قیمت طلا متاثر از ارزانی در بازار جهانی و کاهش قیمت دلار روندی نزولی به خود گرفته بود اما دو سیگنال مهم برای آینده آن در ۴۸ ساعت اخیر منتشر شده است. افزایش قیمت جهانی طلا و احتمال افزایش قیمت ارز در بازار داخلی. با این حال رئیس اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفته است: با مدیریت بانک مرکزی بازار طلا و سکه هفته پایانی اسفند روند باثباتی دارد و قیمت‌ها هیجانی گران یا ارزان نمی‌شود.

ـ در آخرین روز هفته دلار در نهایت توانست با ۹۰ تومان افزایش به بهای ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان برسد. برخی کارشناسان باور دارند، بازار در آخرین هفته سال ۹۹ به روند نزولی آرام خود ادامه خواهد داد و دلار به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی خواهد رفت. این عده روند دلار در اسفندماه را نشانه‌ای از کاهش تقاضا در بازار دانسته‌اند. در حالی‌که عده‌ای از معامله‌گران انتظار ادامه افت قیمت‌ها را دارند، گروه دیگری معتقدند،‌ با توجه به مقاومت دلار در برابر افت در روزهای انتهایی هفته گذشته، بازار در هفته‌جاری تغییر مسیر خواهد داد؛ از نگاه آنها افزایشی‌های بازار در هفته جاری سعی خواهند کرد که قیمت بسته شده دلار در سال ۹۹ را بالای مرز ۲۵ هزار تومانی قرار دهند.

ـ به اعتقاد محمدرضا اخوان، کارشناس اقتصادی، علی‌رغم ارسال سیگنال مصاحبه اخیر وزیر خارجه امریکا، که آزادسازی منابع بلوکه ارزی را مشروط به بازگشت ایران به تعهدات برجامی کرده، به نظر نمی‌رسد طی هفته پایانی سال نوسان زیادی در نرخ ارز رخ دهد و احتمالا دامنه نوسان محدود به کانال هدف بانک مرکزی باشد.

ـ سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از حمله تروریستی به یک کشتی کانتینربر ایرانی در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه خبر داد. بر اساس گزارش دریافت شده، پس از اصابت شئ انفجاری به بدنه کشتی ایرانی در دریای مدیترانه، آتش سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش به موقع فرمانده و خدمه کشتی آتش بلافاصله مهار شد.

ـ رییس کل بانک مرکزی از رشد اقتصادی مثبت در سه ماهه سوم سال جاری و خروج اقتصاد کشور از رکود خبر داد.

ـ جلسات مشترک بورس با قوه‌ قضاییه آغاز شده و بر اساس صورتجلسات آن، بورس بالغ بر ۴۰۰ پرونده تخلف دستکاری در بازار سرمایه را ارسال کرده که احتمال افزایش شکایت‌ها به ۲۰۰۰ پرونده هم وجود دارد.

ـ سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: بازار خودرو در شب عید بی‌رونق است. بوی شب عید نمی‌آید و پیش‌بینی می‌شود در هفته پایانی اسفند روند قیمت در بازار خودرو ثبات داشته باشد.

ـ بازار مسکن هم مانند دیگر بازارها راکد است. رئیس اتحادیه املاک کرج می‌گوید: قیمت مسکن در کرج ۳۰ درصد ارزان شده اما بیشتر معاملات تهاتر یا تعویض است.

ـ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی در اغلب استان‌های کشور در حال چرخش است و با توجه به قدرت سرایت بسیار بالای آن هرگونه اقدام به سفر می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

ـ آخرین قیمت بیت کوین ۵۶ هزار و ۸۹۰ دلار بوده که طی ۲۴ ساعت اخیر بیش از سه درصد و طی یک هفته اخیر ۱۸ درصد افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.