کد مطلب: ۵۳۲۵۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۳ سیگنال نزولی برای بازار رمزارزها / بلای بورس تکرار می‌شود؟

۳ سیگنال نزولی برای بازار رمزارزها / بلای بورس تکرار می‌شود؟

بعد از ریزش بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار نگرانی‌ها برای سقوط بازار کریپتوکارنسی‌ها زیاد شده است. حالا سوال اینجاست که آیا بلای بورس این بار برای بازار رمزارزها تکرار می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیگنال‌های منفی زیادی در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد و ارزهای دیجیتال هم از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون رشدهای نجومی زیادی حاصل کردند و به نظر می‌رسد کم کم وقت اصلاح رسیده است.

سیگنال‌های منفی

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل ریزش بیت‌کوین و بازار کریپتوکارنسی سیاست‌های جدید مالیاتی جو بایدن است. کارشناسان عقده دارند ایراد اصلی بازار کریپتوکارنسی‌ها عدم مشروعیت است و این بازار اگر می‌خواهد رشد کند باید مشروعیت بدست آورد.

از طرفی دولت‌های ترکیه و هند به مخالفت با کریپتوکارنسی‌ها پرداختند و این موضوع با کلاهبرداری میلیون دلاری یک صرافی در ترکیه همراه شد و بر اذهان عمومی تاثیر منفی بدی گذاشت.

اگرچه همه کارشناسان عقیده دارند این ارز در بلندمدت روند صعودی و رو به رشد دارد اما در کوتاه‌مدت ممکن است حتی تا ۲۰ هزار دلار هم ریزش کند.

از طرفی دامیننس بیت‌کوین به شدت کاهش یافته و این موضوع نشان از کم شدن درصد تاثیرگذاری این ارز بر بازار رمزارزها است. اگرچه هنوز ۵۰ درصد بازار در اختیار بیت‌کوین است اما به نظر می‌رسد روز به روز درصد مالکیت این ارز بر بازار کریپتوکارنسی کاهش می‌یابد.

سقوط یا اصلاح؟

کارشناسان عقیده دارند یک اصلاح سنگین در انتظار بازار ارزهای دیجیتال است و شاید بیت‌کوین تا محدوده ۳۰ هزار دلار هم ریزش کند اما باید توجه داشته باشیم که این ارز از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون حدود ۸۰ درصد رشد کرده و سقف تاریخی خود را جابه‌جا کرده است. قبل از اینکه بیت‌کوین تا ۶۵ هزار دلار رشد کند هم این این اتفاق افتاده بود که این ارز از محدوده ۲۰ هزار دلار تا ۳ هزار دلار ریزش کرده بود.

بازار رمزارزها همانقدر که سودهای نجومی حاصل می‌کند ممکن است به یکباره سرمایه‌ شما را تصاحب کند و به شدت پرریسک و بازاری بی‌رحم است. حالا بیم آن می‌رود که درماندگان بورس از این بازار هم زخم بخورند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارزها دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.