خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۳۳۲۷

نمکی:

واکسن ایرانی، موثرترین در جهان است/ واکسیناسیون افراد پرخطر تا پایان دولت

واکسن ایرانی، موثرترین در جهان است/ واکسیناسیون افراد پرخطر تا پایان دولت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تاثیر واکسن ایرانی گفت: واکسنی که در ایران ساخته شد و می‌شود، کم‌عارضه‌ترین، موثرترین و بی‌خطرترین واکسنی است که در جهان تولید می‌شود.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، سعید نمکی، در آیین بهره‌بردای از ۹ طرح بهداشتی در منطقه کاشان، گفت: به لطف خداوند، یک ساله، راه ۲۰ ساله رفتیم و اولین گروه واکسن ایرانی از امروز در کشور توزیع می‌شود. امروز با افتخار می‌گویم واکسنی که در ایران ساخته شد و می‌شود، کم‌عارضه‌ترین، موثرترین، بی‌خطرترین و بی‌ضررترین واکسنی است که می‌شود از آن یاد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تا پایان دولت، گروه‌های آسیب‌پذیر واکسینه می‌شود. تا پایان تیر، ۱۵ میلیون جمعیت هدف شامل افراد بیشتر از ۶۰ سال، بیماران خاص و صعب‌العلاج و گروه‌های شغلی پرخطر که قول داده بودیم را واکسینه می‌کنیم را واکسینه می‌کنیم و تا مرداد، بقیه را با مجموعه‌ای از واکسن‌های داخلی و خارجی واکسن خواهیم زد.

وی تاکید کرد: در زمانی که دچار تحریم بودیم اجازه ندادیم که ایران و ایرانی احساس حقارت کند. تخت‌های آی‌سی‌یو را در کشور آن هم در اوج تحریم، دو برابر کردیم. ۱۴۰۰ طرح بهداشتی به بهره‌برداری رسید.

نمکی تصریح کرد: مردم ما در اوج تحریم، سرگردان نشدند، یک دقیقه اتاق عمل تعطیل نشد، هیچ بیماری در اتاق عمل برای داروی بیهوشی معطل نماند و توانستیم در ۵۰ روز آنچه را به عنوان مایحتاج پزشک و پرستار بود، در داخل تولید کنیم و ۴۰۰ آزمایشگاه در سراسر کشور افتتاح کردیم.

وی گفت: پیک چهارم با ویروس انگلیسی همراه بود که قدرت سرایت، بیماری‌زایی و کشندگی بیشتر داشت، اما توانستیم با راه‌اندازی کلینیک‌های سرپایی، از بستری شدن ۱۵۰ هزار نفر جلوگیری کنیم و همواره تخت خالی داشتیم و شرایط مشابه کشورهای اروپایی در جمهوری اسلامی تکرار نشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: میزان مرگ و میر در پیک چهارم باید چهار برابر پیک سوم می‌بود، اما این رقم به نصف رسید و دستاورد بزرگی است که به عنوان یک روش ابتکاری جمهوری اسلامی به دنیا گزارش شد.

وی با بیان اینکه اولین واکسن‌های تولید داخلی از امروز توزیع می‌شود و هفته آینده نیز دومین گروه واکسن ایرانی مجوز می‌گیرند،گفت: قدرت کشور ما، همراهی و حمایت مردم است. قدرت مردم، مایه عزت ماست و باید قدردان حمایت مردم باشیم و به آنان خدمت کنیم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.