کد مطلب: ۵۶۶۶۵۸

پیش‌بینی بورس امروز ۵ مرداد

پیش‌بینی بورس امروز ۵ مرداد

بازار سرمایه در یک ماه گذشته روند مثبت قابل توجهی را داشته است اما کدام بحران‌ها می‌توانند روند بازار سهام را در کشور به کلی تغییر دهند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته‌های گذشته شاهد روند صعودی بازار سرمایه بودیم. عمده گروه‌های بازار با اصلاحات قیمتی به سطحی از ارزندگی رسیدند که حالا به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار سهام وقت مناسبی برای ورود به بازار شده است. در یک ماه گذشته موثرترین گروه‌های بازار به واسطه سیگنال‌های مثبتی که به آن‌ها رسید، گروه‌های فولادی، پتروشیمی و گروه سیمانی بودند. اما چه بحرا‌هایی پیش روی بازار سرمایه قرار دارد و ممکن است روند بازار را به کلی تغییر دهند؟

محمد خیری، کارشناس بازار سرمایه معتقد است این روزها وضعیت بحرانی خشکسالی و کم آبی حوزه‌های مختلف کشور را تحت تاثیر قرار داده است و به نظر می‌رسد هنوز برای حل این بحران راه چاره‌ای اندیشیده نشده است.

خیری درباره روند بازار سرمایه در شروع کار دولت جدید گفت: عملی شدن وعده‌های دولت جدید به نظر می‌رسد با مشکل مواجه باشد. وعده عدم تامین مالی از بازار سرمایه با توجه به کسری بودحه سال جاری به نظر می‌رسد دور از انتظار باشد و دولت به دلیل نداشتن مسیرهای جایگزین مجبور می‌شود از بورس تامین مالی کند.

خیری افزود: تیم اقتصادی دولت جدید و توانایی این تیم در مهار تورم و سیاست‎‌گذاری‌های اقتصادی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و ریسک در بازار را بالا می‌برد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.