خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۶۸۳۳

شناسایی ۳۴۹۵۱ بیمار جدید!/ آمار فوتی‌های کرونا افزایش یافت

شناسایی ۳۴۹۵۱ بیمار جدید!/ آمار فوتی‌های کرونا افزایش یافت

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور، متاسفانه ۳۵۷ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و ۳۴هزار و ۹۵۱ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۳۳۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۷۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت‌دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

از دیروز تا امروز ۵ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۹۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۷۵۸ هزار و ۱۹۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵۷ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۹ هزار و ۴۷۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۲۹۱ هزار و ۹۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۵ هزار و ۱۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۶۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند ( ایسنا ).

ضرورت تامین اعتبار برای پوشش واکسن سراسری

در این میان، یعقوب رضازاده، عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر بهداشت خواست به جای تعطیل کردن بازار برای مقابله با کرونا در جهت تامین اعتبار برای واکسیناسیون سراسری اقدام کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذکری به وزیر بهداشت گفت: وزیر بهداشت و درمان توجه کند با تعطیلی مغازه‌ها و پاساژها و جرائم سنگین راهور در جاده‌ها نمی‌توان با کرونا مقابله کرد، بلکه باید پول و اعتبار از صندوق توسعه ملی و سایر منابع بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص پوشش واکسن سراسری مردم اختصاص پیدا کند ( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.