کد مطلب: ۵۶۸۲۹۲

پذیره‌نویسی یک صندوق جدید و با درآمد ثابت

پذیره‌نویسی یک صندوق جدید و با درآمد ثابت

پذیره­‌نویسی واحد‌های این صندوق جدید با نماد «مانی» از امروز ۱۱ مرداد، از طریق همه ۱۰۸ کارگزار و سامانه‌های معاملاتی، آغاز شده است و تا پنج روز کاری ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شهرام صفوی، مدیرعامل شرکت سبدگردان مانی با اشاره به درج نماد صندوق با درآمد ثابت مانی در فهرست نرخ صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بورس تهران گفت: پذیره­‌نویسی واحد‌های این صندوق جدید با نماد «مانی» از ۱۱ مرداد برای پنج روز کاری و از طریق همه ۱۰۸ کارگزار و سامانه‌های معاملاتی، شروع شد.

وی ادامه داد: سرمایه اولیه صندوق در مرحله پذیره‌نویسی ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۹۸ میلیون واحد از طریق کلیه پلتفرم‌های معاملاتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، قابلیت پذیره نویسی دارد. موسسان صندوق هم شرکت توسعه سرمایه آرمان گوهر ایرانیان و شرکت سبدگردان مانی هستند که توسط بازارگردانی مهرگان، بازارگردان اختصاصی خواهد شد.

معاف از مالیات و قابل معامله در بورس

این مقام مسئول افزود: صندوق «مانی»، معاف از مالیات و از نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس است و با توجه به وجود بازارگردانی مناسب، امکان خرید و فروش واحد‌ها در هر زمان امکان پذیر است. ‏ علاوه بر این به کار گیری منابع صندوق با استفاده از مدیریت حرفه‌ای نیرو‌های متخصص و با تجربه، متنوع‌سازی پورتفو و حداقل‌سازی ریسک صندوق به همراه بازده بالاتر از سپرده بانکی، استراتژی اصلی بشمار می‌رود.

صفوی خاطرنشان کرد: صندوق‌های ‏سرمایه‌گذاری از موثرترین ابزار‌ها برای مدیریت حرفه‌ای سرمایه در بازار‌های مالی به شمار می‌روند و در این میان، صندوق ‏سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت مانی با­ توجه به بازدهی بالاتر از سپرده بانکی و ساختار شفاف تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، جذابیت ویژه­ای در بین سپرده گذاران بانکی و سرمایه‌گذاران خواهد داشت. ‏

وی در مورد سود سرمایه‌گذاری صندوق هم توضیح داد: این صندوق دارای سود روز شمار بوده که در قیمت آن منعکس می‌شود و دارای سود تقسیمی دوره‌ای نیست. دیگر ویژگی صندوق این است که سود‌های سرمایه‌گذاری در آن تجمیع می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون وجود نرخ شکست یا جریمه بستن پیش از موعد، امکان کاهش یا افزایش سرمایه‌گذاری را فراهم کنند. همچنین صندوق با درآمد ثابت مانی، موجب تسهیل بیشتر سرمایه­‌گذاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود.

منبع: بورس نیوز

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.