کد مطلب: ۵۶۸۸۳۴

زالی:

سرایت‌پذیری ویروس دلتا در فضای باز بالاست/ واردات سرم در روزهای آینده

سرایت‌پذیری ویروس دلتا در فضای باز بالاست/ واردات سرم در روزهای آینده

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به واردات سرم در روزهای آینده گفت: امکان سرایت‌پذیری سویه دلتای کرونا در فضای باز، بسیار بالا است و افراد پرخطر حتما از دو ماسک استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا زالی در جلسه ویژه ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: وقتی از لفظ تعطیلی استفاده می‌کنیم به معنی قرنطینه و لاک‌دان است. اصولا نقش لاک‌دان سرعت‌گیر است و فرصتی برای ریکاوری کادر درمان می‌شود و طرح وزیر بهداشت با هدف ایجاد ریکاوری کادر درمان است.

بستری ۲ هزار بیمار جدید در شبانه‌روز گذشته

او گفت: در حال حاضر ۹۵۰۰ بیمار در مراکز درمانی بستری و ۲۵۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در شبانه‌روز گذشته دو هزار بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شده‌اند و میزان مراجعه به مراکز سرپایی ۲۰ هزار نفر است. چهار هزار نفر نیز از ظرفیت بستری موقت و تخت‌های شناور استفاده می‌کنند.

زالی بیان کرد: امروزه ۱۹/۶ درصد از جمعیت هدف واکسینه شده‌اند که با آمار ایده‌آل فاصله دارد و باید برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

ویژگی‌های لازم برای وزیر بهداشت در دولت جدید

او با اشاره به ویژگی‌های وزیر بهداشت در دولت جدید گفت: انتخاب وزیر بهداشت بر عهده رئیس جمهور است، اما به طور کلی وزیر بهداشت دولت منتخب باید مشورت‌پذیر باشد. از ظرفیت‌های خرد جمعی استفاده بهینه را ببرد و فهم عمیق نسبت به سیاست‌های ابلاغی داشته باشد. وزیر همچنین باید ارتباط نزدیک و‌خوبی با مردم داشته باشد و‌ صادقانه با مردم و شهروندان صحبت کند. وزیر بهداشت باید ارتباط نزدیک‌تری با رییس جمهور داشته باشد.

سرایت‌پذیری بالای گونه دلتا

زالی با اشاره به کمبود سرم و میزان تخت‌های بیمارستانی کفت: ارزیابی و بررسی‌های دقیقی انجام شده و‌ به نتایج خوبی در این خصوص دست پیدا کرده‌ایم. بیماران مبتلا به واریانت دلتا کرونا ۲/۵ روز بیشتر در مراکز درمانی بستری می‌شوند.

او افزود: دیروز از مرز ۸۳ هزار تزریق واکسن عبور کرده این و امیدوارم واکسیناسیون گسترش پیدا کند. افراد سالمند بهتر است در صورت لزوم با دو ماسک در سطح شهر تا حاضر شوند. امکان سرایت‌پذیری سویه دلتا در فضای باز بسیار بالاست و افراد پرخطر حتما از دو ماسک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.