خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۷۳۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشکلات اصفهان با انتقال ذوب‌آهن حل می‌شود؟

مشکلات اصفهان با انتقال ذوب‌آهن حل می‌شود؟

با وجود این که برخی از احتمال انتقال ذوب‌آهن به سیستان و بلوچستان حرف می‌زنند اما آیا اگر این صنعت از اصفهان منتقل شود، مشکلات اصفهان حل می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا محبوب‌فر، عضو انجمن مخاطرات محیطی و توسعه پایدار ایران در همین باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: مساله اصفهان تنها با انتقال ذوب‌آهن و فولاد مبارکه از این استان حل نمی‌شود.

او ادامه می‌دهد: مشکل افزایش جمعیت و عدم مدیریت منابع آب کشور است و طرح‌های انتقال آب پس از انقلاب به طور نامحدود تعریف شدند.

او گریزی به مشکلات مشابهی که حالا در یزد هم به وجود آمده می‌زند و می‌گوید: صنایع آب‌بر در یزد هم احداث شد و پس از آن یزد پذیرای جمعیت مهاجر از جنوب کشور شد. بعد از آن حق‌آبه‌ای برای توسعه صنایع یزد تعریف شد و سپس آب به یزد انتقال داده شد.

این کارشناس محیط زیستی همچنین هشدار می‌دهد: ایران نهایتا ظرفیت آب شرب برای ۵۰ میلیون نفر دارد و حالا ما ۳۵ میلیون نفر مازاد این مقدار آب، جمعیت داریم. همین میزان آب محدود هم صرفا مصرف می‌شود و نه مدیریت.

اما آیا با انتقال ذوب‌آهن از اصفهان مشکلات محیط زیستی این استان حل می‌شود؟ محبوب‌فر توضیح می‌دهد: به جز بحث صنعت مشکل جمعیت افزایش پیدا کرده. حتی اگر ذوب‌آهن به استان دیگر منتقل شود هم جمعیت افزایش پیدا کرده و به آب شرب و کشاورزی بیشتری نیاز هست.

با این وجود این کارشناس در پایان خاطرنشان می‌کند: با انتقال این صنایع تنها ۳۰ درصد مشکل آب اصفهان حل می‌شود و از طرفی دیگر احتمالا خیل عظیم جمعیت مهاجر اصفهان به شهر صنعتی دیگری مهاجرت می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.