کد مطلب: ۶۳۵۱۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تلفن بنگاه‌های تولیدی هک می‌شود؟/ صدور قبض ۶۴۰ میلیونی برای یک شرکت

تلفن بنگاه‌های تولیدی هک می‌شود؟/ صدور قبض ۶۴۰ میلیونی برای یک شرکت

قبض تلفن برخی بنگاه‌های اقتصادی نجومی شد. آن‌طور که برخی از فعالان اقتصادی می‌گویند پای هکرها در میان است. اما باگ‌های مخابراتی هم در زیان انبوه بنگاه‌های اقتصادی بی‌تاثیر نیستند. این در حالی است که مخابرات قصوری را متوجه خود نمی‌داند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، باگ مخابراتی در ایران دوباره پر تکرار شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد قبض تلفن برخی بنگاه‌های صنعتی به ارقام نجومی تا ۶۴۰ میلیون تومان رسید. این در حالی است که به گفته صاحبان بنگاه‌ها هیچ تماس تلفنی از سوی شبکه‌‎های تلفنی شرکت‌ها با خارج از کشور نداشتند.

در همین رابطه رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران از تکرار کلاهبرداری مخابراتی برای یکی از شرکت‌های تولیدی ایران خبر داد.

حسن فروزان‌فر به تجارت‌نیوز گفت: قبض تلفن یک بنگاه تولیدی که معمولا ۳۴۰ هزار تومان می‌آمد، اخیرا به ۶۴۰ میلیون تومان رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک روز تعطیل ساعت ۱۲ شب با شماره این شرکت تماس‌هایی با برزیل و کوبا گرفته شده است.

او توضیح داد: همین تماس تلفنی به کشورهای خارجی باعث صدور قبض نجومی برای این شرکت تولیدی شد.

پای مافیا در میان است؟

فروزان‌فر اظهار کرد: ادعای مخابرات این است که تلفن برخی بنگاه‌های تولیدی هک می‌شود. اما بررسی‌های ما موضوع هک‌شدن را تائید نمی‌کند. وزیر سابق ارتباطات نیز آبان امسال اعلام کرد که در سال ۹۵ در شرکت مخابرات برخی سودجویی‌ها شکل می‌گرفت.

وی یادآور شد: گویا یک گروه مافیایی و مشکوک برای سودجویی و ایجاد شبکه‌های از شماره کاربران به خارج از کشور متصل شده‌اند.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: متاسفانه با کاهش نظارت‌ها، این گروه مافیایی با دسترسی‌هایی که دارند بار دیگر آغاز به کار کرده‌اند. با این‌ها مراجع مسئول شرکت‌های تولیدی را متهم می‌کنند. آن‌ها معتقدند که افرادی در خود شرکت‌ها شبکه مخابراتی سودجویی‌ می‌کنند. در نهایت کارفرمایان باید هزینه آن را بپردازند.

فروزان‌فر اضافه کرد: اخیرا هم ما را تهدید کردند که در صورت ادامه پیگیری برای خود دردسر درست می‌کنیم و حتی ممکن است با انگ‌های سوءاستفاده از شبکه مخابراتی و … بازداشت شویم.

او تشریح کرد: تلفن شرکت تولیدی مذکور همچنان قطع است. این شرکت سابقه تعامل با خارج از کشور را ندارد. امکاناتی برای سوءاستفاده با دستگاه‌های ماینر برقی هم وجود ندارد. تمام شرکت‌های فنی اعلام کردند که اینترنت این شرکت مسدود است و امکان سوءاستفاده وجود ندارد.

امکان سودجویی وجود دارد

وی ادامه داد: شرکت‌های تولیدی روزهای پنج‌شنبه و جمعه تعطیل هستند. فضای این بخش اداری است و با دوربین‌هایی که در شرکت وجود دارد رفت و آمد افراد چک می‌شود. بنابراین هرگز امکان سوءاستفاده وجود ندارد.

فروزان‌فر در پایان خاطرنشان کرد: مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که نهادهای مسئول زیر بار این سودجویی‌ها نمی‌روند. متاسفانه در قانون هم آمده که مخابرات برای وصول مطالبات خود نیاز به پیگیری قضائی ندارد و خود می‌تواند خط را مسدود کند.

با شماره ۱۸۶۶ تماس بگیرید

براساس این گزارش، کمیسیون حمایت قضایی و معاونت کسب‌وکار اتاق تهران به دنبال آن هستند که پرونده‌ای جمعی علیه این سوءاستفاده باز کنند تا راه‌حلی بهینه و بلندمدت برای آن پیدا شود.

از آنجا که این مساله می‌تواند برای فعالان اقتصادی گرفتاری‌های مالی و حقوقی ایجاد کند، مقرر شد که بررسی ابعاد این مساله در سطح کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد و همچنین معاونت کسب‌ وکار اتاق تهران مورد پیگیری قرار گیرد.

در عین حال برای آن که این پیگیری به شکل شایسته انجام گیرد، بنگاه‌هایی که با این مشکل مواجه شده‌اند می‌توانند آن را از طریق شماره ۱۸۶۶ به اطلاع معاونت کسب‌وکار اتاق تهران برسانند و تجربیات و سوابق مشابه خود را برای پیگیری‌های بیشتر اطلاع دهند.

برای مطالعه بیشتر خبر نامه‌نگاری رئیس اتاق تهران را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.