کد مطلب: ۷۱۵۱۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مردم به توقف پرداخت وام در بانک‌ها؛ چرا هیچکس پاسخگو نیست؟

واکنش مردم به توقف پرداخت وام در بانک‌ها؛ چرا هیچکس پاسخگو نیست؟

پس از اینکه در هفته گذشته، گزارشی مبنی بر توقف پرداخت وام در بانک‌ها منتشر شد، تعدادی از مخاطبان تجارت‌نیوز نسبت به این موضوع واکنش داده و تجربه خود از این موضوع را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی در هفته گذشته بار دیگر به شبکه بانکی اخطار داد که بلوکه کردن بخشی از تسهیلات و اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه برای پرداخت وام ممنوع است و متخلفان به هیات انتظامی بانک‌ها معرفی خواهند شد.

با این وجود، پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که افزایش ریسک بانک‌ها با ممنوعیت‌هایی از این دست، از یک طرف و فشارهای بانک مرکزی به آنها برای پرداخت وام‌های تکلیفی از طرفی دیگر باعث شده که بسیاری از بانک‌ها روند پرداخت وام را متوقف کنند. این بانک‌ها در پاسخ به مشتریان خود، علت توقف پرداخت وام را کمبود بودجه اعلام کردند.

چه بانک‌هایی وام نمی‌دهند؟

پس از انتشار این گزارش، تعدادی دیگر از مخاطبان تجارت‌نیوز از دشواری‌های خود برای دریافت وام گفتند. در کامنت‌های این گزارش، مشتریان بانک رفاه کارگران، صادرات و ملی نیز اعلام کرده‌اند که در دریافت وام از این بانک‌ها دچار مشکل شده‌اند.

در ادامه برخی از کامنت‌های مربوط به این گزارش را می‌بینیم. برای خواندن همه نظرات به لینک زیر مراجعه کنید.

بانک‌ها با ضامن هم وام نمی‌دهند

یکی از مخاطبان نوشت:«بانک رفاه کارگران اصلا وام نمیده به منی که حقوقم رو از اونجا میگیرم. بهم ۲ماه پیش گفت ۵۰میلیون بیا بذار ۶ماه بعد بهت وام میدیم با ۲تا ضامن معتبر. آخه اگر من ۵۰ میلیون پول داشتم به زخم زندگیم میزدم دیگه نمیومدم منت بکشم.
به کل هیچ بانکی وام نمیده. بهشون هم میگیم چرا میگن به مجلس شکایت بکن. این جواب هاشون هستش. من مستجر هستم نیاز به پول پیش خونه دارم تا اخر مهر هم باید بلند شم از این خونه. چرا هیچ کس مسئول نیست جواب بده.»

یکی دیگر از مخاطبان به تجارت‌نیوز گفت:«والله از ما هم بخاطر ۵۰ میلیون دوساله ۱۲ میلیون بلوکه کردن. الان ۳ماهه از بانک ملی هم ۵۰ تومان درخواست کردیم دو تا ضامن رسمی هم بردم مدارک کامل هستن. هرروز رئیس بانک میگه از بانک مرکزی دستور پرداخت ندادن. جلو پرداخت وام گرفتن به بعضی ها دوست دارن میدن.»

انتقاد مخاطبان از بانک مرکزی

یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز‌ نیز نسبت به سیاست‌های بانک مرکزی به انتقاد پرداخت و در بخش نظرات نوشت:«واقعا خیلی خنده داره. بانک‌مرکزی اگر اصرار به پرداخت وام داره، پس چرا بودجه دراختیار بانک‌ها قرار نمیده و از طرف دیگه قانون‌های جدید برای بانک‌ها تعیین می‌کنه. یکی نیست به اینا بگه شما اول بودجه رو به بانک‌ها پرداخت کنین بعد تعیین تکلیف کنید. بعدهم این چه قانون مسخره‌ای هست که وضع کردن؟ آخه چرا نباید وجه نقد به عنوان وثیقه باشه؟

وقتی بانک‌ها ضامن می‌خوان و بدون ضامن وام نمیدن بهترین راهکار این هست که وجه نقد رو به عنوان وثیقه به بانک ارائه بدیم. آخه چرا سنگ اندازی میکنین؟ الان ما نیاز به وام داریم ولی این قانون‌هایی که آقای معلم دینی که شده رئیس بانک مرکزی وضع می‌کنه واقعا داره برای ما ایجاد مشکل می‌کنه. باید یه شخصی که ربط به امور بانکی داشته باشه به عنوان ریاست بانک مرکزی تعیین بشه که دیگه ملت با این مشکلات برخورد نکنند و بتونن به راحتی وام بگیرن.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.