کد مطلب: ۷۳۵۰۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی ۵ معامله گر درباره قیمت بیت کوین

پیش بینی 5 معامله گر درباره قیمت بیت کوین

قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته 1 درصد کاهش داشته است. این رقم اندکی کمتر از افت 1.5 درصدی در کل بازار ارزهای دیجیتال است. قیمت فعلی این رمزارز در سطح 16806 دلار قرار دارد و کاهش 20 درصدی آن در 30 روز گذشته به طور عمده ناشی از سقوط FTX بوده است. با این حال، پیش بینی قیمت بیت‌کوین برای بسیاری از معامله‌گران و تحلیلگران موضوعی سخت و فرسایشی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخلاف کاهش خبرهای مثبت درباره پیش بینی قیمت بیت‌کوین در چند هفته گذشته، تعداد زیادی از معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران این استدلال را دارند که بیت‌کوین اکنون کم و بیش به پایین‌ترین کف قیمتی خود رسیده است.

گفتنی است، برخی تحلیل‌گران به ادعاهای قبلی خود مبنی بر اینکه بیت‌کوین در سال 2023 به بالاترین حد خود (69044 دلار) خواهد رسید، پایبند مانده‌اند. به طوری که تیم دریپر، سرمایه‌دار و میلیاردر دوست‌دار ریسک، پیش بینی می‌کند که تا اواسط سال آینده، رکورد جدید 250 هزار دلاری برای این رمزارز رقم خواهد خورد.

پیش بینی قیمت بیت‌کوین در تایم روزانه

روند قیمت بیت‌کوین در تایم روزانه، منبع: Tradingview

آیا برای خرید بیت‌کوین قبل از سال 2023 خیلی دیر است؟

دراپر مدتی است که 250000 دلار را به عنوان هدف میان مدت برای بیت‌کوین معرفی می‌کند، او اولین بار این پیش بینی را در آوریل 2018 انجام داد.

گفتنی است، در سال 2022، سناریوهای مختلفی در مورد بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال وجود داشت، بنابراین دراپر پیش بینی خود را با شرایط این سال تطبیق داده است. با این وجود، او همچنان به هدف قیمتی 250000 دلار پایبند است و استدلال می‌کند که بیت‌کوین با وجود سقوط صرافی FTX، به این سطح قیمتی خواهد رسید.

او در صحبت با CNBC گفت که انتظار دارد سال 2023 «یک پرواز قیمتی برای ارزهای دیجیتال با کیفیت و غیرمتمرکز مانند بیت‌کوین به ارمغان بیاورد». به عقیده او، برخی از آلت‌کوین‌های ضعیف‌تر در این سال به فراموشی سپرده می‌شوند.

پیش بینی‌ها درباره قیمت بیت‌کوین

دراپر تنها کسی نیست که در چند هفته گذشته پیش بینی‌های مثبتی برای بیت‌کوین ارائه کرده است. یکی دیگر از تحلیل‌گران مطرح بیت‌کوین نیز انتظار خود را نسبت به پیش بینی‌های قبلی دو برابر کرده است. گفتنی است، کتی وود از ArK Invest اخیراً تأیید کرده است که او و شرکتش هنوز معتقد هستند، بیت‌کوین تا سال 2030 به قیمت 1 میلیون دلار خواهد رسید.

وود به بلومبرگ گفت: «ما فکر می‌کنیم بیت‌کوین از این بازار خرسی با موفقیت بیرون خواهد آمد».

او تنها سرمایه‌گذار برجسته‌ای نیست که پیش بینی بسیار بالایی برای بیت‌کوین دارد، مایک نووگراتز از Galaxy Digital نیز باور دارد که بیت‌کوین ظرف پنج سال آینده به 500000 دلار خواهد رسید. به عقیده او، اگر فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره‌های آن نبود، نووگراتز همین سطح را قبل‌تر نیز پیشنهاد داده بود.

برخی از تحلیلگران استدلال می‌کنند که اکنون این رمزارز به پایین‌ترین سطح خود در بازار نزولی رسیده است. به عنوان مثال، چارلز ادواردز، تاجر و بنیانگذار سرمایه‌گذاری Capriole اخیراً به انواع شاخص‌های تکنیکال اشاره کرده است که به چنین کف قیمتی اشاره می‌کنند. گفتنی است، بیت‌کوین واقعا نمی‌تواند بیشتر از این سطح سقوط کند و اکنون واقعاً زمان خوبی برای شروع خرید خواهد بود.البته، به منظور تعادل، باید به این نکته اشاره کرد که برخی از موسسات مالی معتقدند بیت‌کوین می‌تواند برای مدتی کوتاه به افت قیمت خود ادامه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.