کد مطلب: ۸۰۹۵۷۰

زمان رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان مشخص شد

زمان رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان مشخص شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمام خواهد شد و از خرداد ماه نیز به اعتراضات رسیدگی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا مراد صحرایی در نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه آموزش و پرورش، پیچیدگی، دشواری و گستردگی زیادی دارد، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که به مناسبت دوازدهم اردیبهشت، روز معلم، برگزار شد، سخنان و نکات مهمی را درباره نظام تعلیم و تربیت فرمودند که این نکات سرلوحه کار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ترسیم آینده کشور، اظهار کرد: آینده هر کشوری از خیابان آموزش و پرورش و کوچه تربیت معلم می‌گذرد، هر چه بر روی این دو مورد کار کنیم، آینده بهتری برای کشور رقم خواهیم زد.

وی متذکر شد: تربیت معلم برای نظام تعلیم و تربیت مانند کبد است که باید مدام خون تازه به آن برساند. سال ۹۷ و ۹۸، بیست و پنج هزار دانشجو پذیرفته شد و سال ۹۷ وضعیت به گونه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب به دانشگاه فرهنگیان رفتند و سال‌های بعد هم که درگیر کرونا بودیم، پذیرش دانشجو کم‌تر شد و معلمان به صورت آموزش از راه دور تربیت شده و بسیاری از نمازخانه‌ها تبدیل به کلاس شدند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمام خواهد شد و از خرداد ماه نیز به اعتراضات رسیدگی خواهد شد که این اعتراضات دو حسن برای دستگاه تعلیم و تربیت دارد اول؛ احقاق حق معلم است و دوم فهمیدن اشکالات عمده آیین نامه و حل کردن آنها است.

وی گفت: کنکور ۱۴۰۲ از موضوعات فوری نظام و تعلیم و تربیت است، زیرا اهمیت کنکور به جهت نقشی که در ارتقای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دارد کمتر از رتبه بندی نیست، اما موضوعی که حائز اهمیت است و نیاز به رسیدگی دارد این است که زیر ساخت آزمون‌های نهایی آن طور که انتظار می‌رود فراهم شود.

وی گفت: در برنامه هفتم برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای سوق یابند. بدون حضور معلم نمی‌توان تحول ایجاد کرد، لذا باید ارتباط بین دستگاه آموزش و پرورش و معلمان را قوی‌تر کنیم.

صحرایی افزود: یکی از کم نقص‌ترین سندهایی که می‌توان اهداف انقلاب اسلامی را با آن پیش برد سند تحول بنیادین است. فصل هفتم سند تحول را با قدرت دنبال خواهیم کرد و از تمام قوای خود برای به‌روزرسانی آن بهره‌مند خواهیم شد. آموزش و پرورش در اجرای سیاست‌های سند تحول بنیادین تنها یک مجری است که لازمه آن همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌ها برای پیشبرد اختصاصی آن است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش دوراندیشی را نیاز آموزش و پرورش عنوان و بر ضرورت همکاری و همراهی مجلس و کمیسیون آموزش مجلس با نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: مدیران شامل سه دسته‌ گذشته‌نگر، حال‌نگر و آینده‌نگر هستند که برای آموزش و پرورش مدیر آینده‌نگر مورد نیاز است.

صحرایی افزود: کشورهایی که برای ما الگویی برای توسعه و پیشرفت شده‌اند، از آموزش و پرورش شروع کرده‌اند؛ برخی کشورهای فاقد جاده در پایتخت‌شان مدرسه‌های مدرن دارند، اما در بسیاری از خیابان‌های مدرن‌مان، مدرسه نداریم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.