خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۴۳۲۰

پیش بینی بورس هفته دوم خرداد (اینفوگرافیک)

پیش بینی بورس هفته دوم خرداد (اینفوگرافیک)

بورس تهران در نخستین هفته خردادماه روند نسبتا متعادلی را تجربه کرد اما بررسی آمار و ارقام معاملات در این هفته حاکی از آن است که بازار سهام همچنان از پس‌لرزه‌های اصلاح عمیق نیمه اردیبهشت‌ماه رهایی نیافته است. سوال این است که معامله‌گران در دومین هفته خردادماه نقشه بازار را چگونه رسم خواهند کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی روند معاملات بازار سهام در نخستین هفته خردادماه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران همچنان با احتیاط وارد خرید و فروش می‌شوند و بورس تهران نتوانسته است ریزش‌ هفته‌های اخیر را جبران کند.

این رویکرد به خوبی خود را در صفوف خرید و فروش، ارزش معاملات، روند شاخص‌ها و انتخاب نمادها از سوی معامله‌گران نمایان می‌کند. تحلیلگران بازار سرمایه در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، مسیر حرکت بورس تهران در هفته دوم خردادماه را پیش‌بینی کرده‌اند.

پیش بینی هفتگی بورس

اثر تغییر نرخ ارز بر بازار سهام

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه، با بیان اینکه بازار در هفته آینده متعادل خواهد بود و حجم معاملات مناسبی را رقم خواهد زد، گفت: «متاسفانه تصمیمات متناقض و متغیر مرتبط با سودآوری شرکت‌های بورسی کماکان ادامه دارد. تغییر نیافتن یا تغییر مبنای نرخ تسعیر ارز از آن جمله است.»

وی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز افزود: «حساسیت فعالان بازار به این‌گونه تصمیمات، بیشتر از اثرات سود و زیانی آنهاست.»

اغلب کارشناسان بازار سرمایه، معاملات هفته آینده را متعادل پیش‌بینی کرده‌اند. باید منتظر ماند و دید که آیا همین روند در بازار طی خواهد شد یا برخی متغیرهای مهم سیاست خارجی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، مسیر بازار سهام را متحول خواهد کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.