کد مطلب: ۸۴۵۸۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جریمه بدحجابی مسافران به حساب رانندگان اسنپ و تپسی

جریمه بدحجابی مسافران به حساب رانندگان اسنپ و تپسی

طبق لایحه عفاف و حجاب، در صورتی که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مسافر بی‌حجاب و یا بدحجاب سوار کنند به مبلغ 500هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لایحه حمایت از عفاف و حجاب، لایحه‌ای پیشنهادی از سوی قوه‌ قضائیه بوده که پس از انجام اصلاحاتی توسط دولت به مجلس شورای اسلامی داده شد. در این لایحه بجای استفاده از روش‌های پیشین مقابله با بد حجابی که توسط آمرین قضایی مانند پلیس انجام می‌شد، از فناوری‌های نوین مانند استفاده از دوربین‌های تشخیص پلاک و چهره برای جریمه بدحجابی استفاده می‌شود و اشخاص در صورت عدم رعایت قوانین نوشته شده در لایحه، در ابتدا تذکر می‌گیرند و پس از آن جریمه نقدی می‌شوند.

متن ماده مربوط به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

«ماده ۵۴- هرکس در حال رانندگی با وسایل نقلیه موتوری مرتکب بی عفتی، کشف حجاب، بی‌حجابی یا بدپوششی شود یا فردی سوار کرده که مرتکب جرائم مذکور شود، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی پنج میلیون ریال جریمه می‌شود. همچنین صدور برگ جریمه برای وسیله نقلیه مذکور نافی اعمال مجازات‌های مقرر برای مرتکب نیست. حکم این ماده در خصوص تاکسی‌ها و مسافر بر‌های اینترنتی نیز جاری می‌شود.»

اما نکته‌ قابل توجه دیگری که در ادامه متن نوشته شده است:

«ثبت اولین تخلف موجب عدم ثبت تخلفات بعدی از لحاظ زمانی نبوده و جریمه‌ها جمع می‌شود».

فشار چندجانبه بر تاکسی‌های اینترنتی

از شروع سال جدید تاکنون به گفته رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با مشکلاتی فراوانی مانند واریز نشدن سهمیه بنزین، کمیسیون بالا، کرایه کم دست و پنجه نرم کرده‌اند که بسیاری از آنان به دلیل همین مشکلات شغل‌شان را رها کرده‌ و یا در حال رها کردن هستند. اگر قوانین لایحه عفاف و حجاب تصویب شود و جریمه بدحجابی به حساب رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نوشته شود احتمالا تعداد افرادی که این شغل را رها می‌کنند بیبشتر و بیشتر شود.

بدحجابی رانندگان یا مسافران تاکسی‌ها چگونه ثبت می‌شود؟

چند وقتی است که برای مالکین خودروها، چه شخصی و چه تاکسی‌ها پیامک‌هایی در مورد بی‌حجابی و یا بد حجابی راننده و یا سرنشینان ارسال می‌شود که نشان می‌دهد دوربین‌های راهنمایی‌ورانندگی این جرائم را ثبت کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از تسنیم، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره رصد موارد کشف حجاب توسط دوربین‌های ثبت تخلفات و جرایم رانندگی که در سطح شهر وجود دارند، اظهار کرد: بله تمامی سامانه‌هایی که در سطح شهر کار می‌کنند، بهره‌برداری‌های چند منظوره دارند و هر اطلاعاتی را در خود ذخیره می‌کنند.

وی افزود: البته دوربین‌های نظارتی که در سطح شهر وجود دارد را شهرداری تهیه کرده است و مسئولیت نگه داشتن آنها هم با شهرداری است، اما این دوربین‌ها بانک‌های اطلاعاتی مختلفی دارند که هر نهاد و سازمان می‌تواند اطلاعات مربوط به خود را از این بانک‌ها استخراج کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ یادآور شد: پلیس راهنمایی و رانندگی داده‌های مربوط به حوزه ترافیک را از این دوربین‌ها بهره‌برداری می‌کند و بخش‌های دیگر هم اطلاعاتی که مورد نیاز دارند را برداشت می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.