خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۰۰۱۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تعقیب قضایی قاطعانه‌تر برای جرائم بلاکچین و متاورس در چین

تعقیب قضایی قاطعانه‌تر برای جرائم بلاکچین و متاورس در چین

در پکن، دادستان‌های چینی وعده داده‌اند که با جرائم مرتبط با فناوری بلاکچین و پروژه‌های متاورس با شدت بیشتری برخورد کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دادستانی، عالی‌ترین مرجع قضایی چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ 23 فوریه اعلام کرد که جنایتکارانی که از این فناوری‌ها برای انجام عملیات‌های غیرقانونی استفاده می‌کنند، با تبعات شدیدتری مواجه خواهند شد.

لی شوئی، سخنگوی دادستانی کل چین، افزایش جرائم سایبری را که درون بلاکچین‌ها و متاورس رخ می‌دهد، مورد توجه قرار داد. وی اشاره کرد که پولشویی ارز دیجیتال به سرعت به یک کانال اصلی برای ثروت‌های غیرقانونی و فعالیت‌های جنایتکارانه تبدیل شده است.

ژانگ ژیائوجین، مدیر دادسرای چهارم دادستانی کل، به عموم مردم در مورد شیوع کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری با وعده‌های "سود بالا، ریسک پایین" در اقتصاد محلی ارز دیجیتال چین هشدار داد. این دادستان چینی از افراد خواست تا مراقب کلاهبرداران باشند.

چین و ارزهای دیجیتال

از سال 2021، معاملات و استخراج ارز دیجیتال در چین ممنوع شده است. با این حال، این کشور در زمینه CBDCها و سیاست‌های قانونی مرتبط با فناوری‌های وب 3 پیشرفت‌هایی داشته است. با وجود ممنوعیت‌ها، چین در سال گذشته بیش از 42 هزار نفر را به دلیل دخالت در کلاهبرداری‌های الکترونیکی و کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال محاکمه کرده است.

هنگ‌کنگ نیز اخیراً قوانین دوستانه‌تری را برای ارزهای دیجیتال به اجرا گذاشته است که هدف آن استانداردسازی اکوسیستم دارایی دیجیتال محلی و حفاظت از سرمایه‌گذاران است. این منطقه با معرفی یک رژیم صدور مجوز برای کسب‌وکارهای مطابق و حتی اشاره به امکان اجازه دادن به  ETFهای بیت کوین اسپات برای معامله در بورس‌های محلی پس از تصویب 11 صادرکننده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، پیش قدم شده است.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.