خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۰۴۱۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

کاهش احتمالی قیمت بیت کوین پیش از رسیدن به سقف تاریخی

کاهش احتمالی قیمت بیت کوین پیش از رسیدن به سقف تاریخی

مایکل نووگراتز، انتظار کاهش قیمت بیت کوین پیش از عبور آن از سقف قبلی را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مایکل نووگراتز، مدیرعامل شرکت Galaxy Digital Holdings Ltd، هشداری را مبنی بر اینکه انتظار می‌رود بیت کوین پیش از رسیدن به اوج تاریخی خود، یک اصلاح قیمتی را تجربه کند، به سرمایه‌گذاران اعلام کرده است. در مصاحبه‌ای با  Bloomberg TV، نووگراتز به تفصیل در مورد انتظارات خود از حرکات بازار بیت کوین صحبت کرد. او پیش‌بینی کرد که با وجود سودهای چشمگیر این ارز دیجیتال در سال جاری، یک اصلاح قبل از افزایش قابل توجه به اوج‌های جدید و بی‌سابقه، رخ خواهد داد.

یک قدم به عقب، پیش از پرش به جلو

نووگراتز انتظار دارد که قیمت بیت کوین به عنوان بخشی از روند صعودی فعلی خود، به طور موقت کاهش یابد. او گفت: تعجب نخواهم کرد اگر شاهد برخی اصلاحات و تثبیت بازار در روزهای آتی باشیم. بر اساس گفته‌های او، بیت کوین ممکن است به محدوده‌ی میانی 50 هزار دلار برسد، قبل از اینکه به سمت سقف‌های جدید حرکت کند. 

مدیرعامل Galaxy Digital همچنین به موضوع اهرم بازار پرداخت و محیط سرمایه‌گذاری فعلی را با دوران صعودی سال ۲۰۲۱ مقایسه کرد. نووگراتز اظهار داشت که تغییری در دینامیک‌های اهرم رخ داده است، جایی که سرمایه‌گذاران نهادی نقش محافظه‌کارانه‌تری را بازی می‌کنند، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد، به‌ویژه نسل‌های Z، از طریق پلتفرم‌های خارج از کشور، موقعیت‌های اهرمی قابل توجهی را بر عهده گرفته‌اند.

وی همچنین گفت: من فکر می‌کنم بازار در حال حاضر بیش از حد اهرمی است. این اتفاق پس از دوره‌های رشد بزرگ رخ می‌دهد،  یک اصلاح رخ خواهد داد. مردم نمی‌توانند این میزان اهرم را تحمل کنند.

در زمان نگارش این مطلب، بیت کویندر محدوده 62 هزار دلار معامله می‌شود، که نسبت به هفته گذشته ۲۰.۲۲ درصد افزایش داشته است. با توجه به اینکه Galaxy Digital یکی از شرکت‌هایی است که برای ETF اتریوم درخواست داده است، نووگراتز انتظار دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ظرف یک سال  ETFهای اتریوم را نیز تأیید کند.

حجم معاملات بیت کوین در اوج

بر اساس آمار ارائه‌شده توسط  Kaiko، حجم معاملات اسپات بیت کوین در پلتفرم‌های متمرکز به بالاترین سطح فعالیت پس از فروپاشی FTX رسیده است. بایننس با حجم معاملاتی ۱۷.۰۹ میلیارد دلار در صدر قرار داشت. پس از آن Bybit و Coinbase با حجم‌های ۳.۵ میلیارد دلار و ۲.۹۸ میلیارد دلار قرار داشتند. OKX  و Kraken نیز با حجم‌های ۲.۹۲ میلیارد دلار و ۱.۰۵ میلیارد دلار، سهم قابل توجهی داشتند.

از سوی دیگر، استخراج‌کنندگان بیت کوین در انتظار رویداد هاوینگ پیش رو، همزمان با افزایش فعالیت بازار و افزایش قیمت بیت کوین، دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند.

بر اساس تحلیل Glassnode، استخراج‌کنندگان از ابتدای سال تاکنون ۸,۴۲۶ بیت کوین از دارایی‌های خود کاهش داده‌اند. این کاهش، موجودی کل بیت کوین استخراج‌کنندگان را به ۱,۸۱۲,۴۸۲ بیت کوین رسانده است، که کمترین سطح از ژوئیه ۲۰۲۱ است.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.