کد مطلب: ۹۰۱۵۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل قیمت رمز ارزها بعد از رکوردشکنی بیت کوین / صعود بیشتر در راه است؟

تحلیل قیمت رمز ارزها بعد از رکوردشکنی بیت کوین / صعود بیشتر در راه است؟

رشد بی‌سابقه و رکوردشکن قیمت بیت کوین، شرایط جدیدی را در بازار به وجود آورده است. در این گزارش به تحلیل قیمت رمزارزها در حوزه‌های مختلف می‌پردازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیت کوین در روزهای گذشته به بیشترین قیمت خود در بازار رسیده است. اما شکست در حفظ این رکوردشکنی، احتمال فعالیت خرس‌ها در سطوح بالا را افزایش می‌دهد. 

رکورد شکنی بیت کوین

moon btc

قیمت بیت کوین در جمعه‌ی اخیر برای لحظاتی به قیمت 70000 رسید. علی‌رغم رشد بی‌سابقه و سقوط‌های متعدد در این نقطه، باز هم این روند صعودی نشان می‌دهد که خریداران همچنان کنترل‌کننده‌ی بازار هستند. اما این خرس‌ها بودند که اجازه‌ی صعود بیشتر را ندادند.

پس از لمس 70000 دلار برای هر بیت کوین در 24 ساعت گذشته، قیمت بیت کوین کاهش یافته است. این روند احتمال فروش در سطوح بالا را بیان می‌کند. 

همزمان با افزایش قیمت، حجم معاملات نقدی بیت کوین نیز رشد کرد تا خبر از بازگشت معامله‌گران خرده‌فروش به بازار را نوید دهد. حالا می‌توان گفت که حجم معاملات نقدی بیت کوین در یک سال اخیر بی‌سابقه بوده است. پس از صعود قیمت بیت کوین به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران آماده‌ی ثبت سود هستند. 

داده‌ها بیان می‌کنند که انتقال بیت کوین به کوین بیس (coinbase) به بالاترین سطوح در سال 2022 نزدیک شده است. 

رشد بیت کوین روی دیگر ارزها نیز تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، آلت‌کوین‌ها نیز پس از ثبت قیمت 68000 دلار توسط بیت کوین، رشد خود را آغاز کردند. البته بر اساس شاخص آلت‌کوین در مرکز بلاک چین، هنوز به نظر می‌رسد که فصل آلت‌کوین‌ها شروع نشده و در شرف وقوع است.

شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای رمز ارزها را از اینجا مشاهده کنید.

اصلاح قیمت رمز ارز بیت کوین

آیا شکست‌های مکرر در حفظ قیمت 69000 دلار برای بیت کوین می‌تواند باعث اصلاح شود؟ و از طرف دیگر آیا آلت‌کوین‌ها در برابر فشار می‌توانند مقاومت کنند؟ 

بیایید با تحلیل قیمت رمز ارزهای دیجیتال شناخته شده به این سوالات پاسخ دهیم.

تحلیل قیمت رمز ارز بیت کوین

BTC

قیمت بیت کوین در 8 مارس یا 18 اسفند به بالاترین حد خود یعنی 70000 دلار رسید. سپس به سبب فعالیت خرس‌ها یا همان فروشنده‌ها در ابعاد بزرگ، قیمت بیت کوین دچار افت شد و به 68000 نیز رسید. شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای بیت کوین را از اینجا مرور کنید. 

به نظر می‌رسید که فشار فروشنده‌ها به حدی نیست که منجر به سقوط دوباره‌ی قیمت شوند. خریداران عمده گویا هنوز به مواضع خود ادامه می‌دهند. اگر خریداران موفق به حفظ قیمت بیت کوین در 70000 دلار شوند، جفت BTC/USDT احتمالا به قیمت 76000 دلار و سپس به 80000 دلار خواهند رسید.

از طرفی اگر قیمت تا 62000 دلار سقوط کند نشانگر ثبت سود توسط معامله‌گران کوتاه مدت است. 

تحلیل قیمت رمز ارز اتریوم

ETH

پس از اصلاح قیمت در 5 مارس یا 15 اسفند، خط مقاومت شکسته و روند صعودی از سر گرفته شد. شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای رمز ارز اتر یا اتریوم را از اینجا مشاهده کنید. 

داده‌ها نشان می‌دهند که جفت ارز دیجیتال  ETH/USDT می‌تواند تا 4150 دلار رشد و سپس به 4375 دلار افزایش یابد. سپس اگر روند دچار افت شود اما در قیمت 3600 مورد حمایت قرار بگیرد، نشان می‌دهد رالی صعودی همچنان ادامه خواهد داشت

نکته‌ی محتاطانه به معامله‌گران این است که RSI یا شاخص قدرت نسبی چندین روز می‌شود که در منطقه اشباع خرید، معامله می‌شود. این بدان معناست که این جفت برای اصلاح یا تثبیت قدرت آماده است. خرس‌ها با کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک 20 روزه، یعنی 3352 دلار، برتری خواهند داشت و بازار را هدایت خواهند کرد.

تحلیل قیمت رمز ارز بایننس یا BNB

BNB

تحت تاثیر رشد بی‌سابقه بیت کوین، بایننس یا بی ان بی، نیز از مقاومت 427 دلاری عبور کرد روندی صعودی به خود گرفت. شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای رمز ارزها را از اینجا مشاهده کنید.

جفت BNB/USDT پس از آن شتاب گرفت و خط مقاومت مستحکم 460 دلاری را شکست. اگر خریداران این روند را حفظ کنند، قیمت این جفت می‌تواند به 500 دلار نیز برسد و از آن نیز عبور کند.

اندیکاتور متحرک نمایی ۲۰ روزه، همچنان پشتیبانی اساسی است که باید در روند نزولی مراقب آن باشید. وقفه در زیر آن نیز اولین نشانه رزرو سود توسط گاوها یا خریداران است. سپس ممکن است که این روند نزولی شود و قیمت تا 348 سقوط کند.

تحلیل قیمت رمز ارز سولانا یا Solana

Solana

خریداران توانستند که روند صعودی را حفظ کنند و پس از شکست خط مقاومت، در برابر فشار فروشندگان ایستادگی کنند. این روند نشان می‌دهد که ممکن است اصلاحات به پایان خط رسیده باشد. اگر خریداران موفق شوند قیمت را بالای 143 دلار نگه دارند، جفت SOL/USDT به سوی قیمت 153 دلار حرکت خواهد کرد. 

تجارت‌نیوز در گذشته به گزارشی پرداخت که صرافی بایننس انتقالات سولانا را موقتاً متوقف می‌کند و شما می‌توانید محتوای این گزارش را از اینجا مطالعه کنید.

در حالت دیگر اگر فشار فروشندگان زیاد شود و آن‌ها مانع از رشد قیمت شوند، ممکن است خریداران کوتاه مدت اقدام به خروج کنند و این موجب سقوط قیمت تا 107 دلار می‌شود. 

تحلیل قیمت رمز ارز ریپل یا XRP

Solana

ریپل بین خطوط 0.67 دلار و 0.55 دلار در حال نوسان است. اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بماند، جفت XRP/USDT تا 0.67 صعود خواهد کرد. این مقاومت کوتاه مدت حیاتی است و باید مراقب آن بود. اگر بر خط مقاومت 0.67 دلاری غلبه شود و قیمت این مقاومت را بشکند، در این حالت این جفت می‌تواند تا 0.74 دلار رشد کند. این شکست حیاتی نشان از شروع یک فرایند صعودی جدید خواهد بود

در عوض اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک 20 روزه برسد، آن‌گاه ممکن است به زیر SMA یا میانگین متحرک ساده برسد. انتظار می‌روند که خریداران برای دخالت در چنین روندی و تخریب آن فشار زیادی وارد کنند. زیرا در صورت عدم دخالت‌شان، قیمت این جفت ممکن است تا 0.50 نیز برسد. 

تحلیل قیمت رمز ارز کاردانو یا Cardano

cardano

خریداران عمده در تلاش‌اند تا قیمت این ارز را بعد از شکست خط مقاومت همچنان حفظ کنند. این یک نشانه مثبت است که نشان می‌دهد که گاوها متمایل به حفظ این قیمت هستند و قصد برگردندان سطح حمایت به 0.68 دلار را دارند. تحلیل نمودارها و داده‌ها بیان می‌کند که بازار این رمز ارز در حال حاضر تحت کنترل خریداران است. 

آن‌ها سعی می‌کنند که قیمت را به بالای 0.80 دلار برسانند که تا به حال به عنوان یک مانع برای رشد قیمت عمل می‌کرده است. اگر این مهم محقق گردد، احتمالا جفت ADA/USDT می‌تواند تا 0.90 دلار نیز افزایش یابد. 

در مقابل اگر قیمت دچار افت شود و به زیر 0.68 دلار برسد، آن‌گاه بازار خود را برای سقوط احتمالی تا 0.57 دلار آماده می‌کند. 

تحلیل قیمت رمز ارز دوج کوین یا Dogecoin

dogecoin

تنش بین خریداران و فروشندگان برای تصاحب بازار و قیمت رمز ارز دوج کوین بسیار بالا بوده است. قیمت در نزدیکی 0.16 دلار  نوسانات زیادی داشته است. 

یک مزیت جزئی برای موضع خریداران این است که آن‌ها اجازه ندادند که قیمت از 0.16 دلار کاهش یابد. این تلاش ادامه دارد تا قیمت در همین محدوده حفظ شود. در این صورت جفت DOGE/USDT به 0.18 و سپس به سمت قیمت 0.20 دلار حرکت خواهد کرد. اگر این روند ادامه پیدا کند قیمت این جفت می‌تواند حتی به 0.24 دلار برسد. 

تحلیل قیمت رمز ارز شیبا یا Shiba

shiba

 شیبا اخیرا از یک روند صعودی قدرتمند عقب‌نشینی کرده است. قیمت به 0.000032 دلار نیز رسید. همزمان با رشد تاریخی قیمت بیت کوین، تاثیر مهمی در قیمت رمز ارز شیبا نیز رخ داد و این رمز ارز یک رشد بسیار مهم را در تاریخ خود داشت. شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای رمز ارز دلخواه خود را از اینجا مشاهده کنید. 

جفت SHIB/USDT می‌تواند بین 0.000027 و 0.000046 در نوسان باشد. شکست این مقاومت می‌تواند نشان از سرگیری روند صعودی دیگری باشد. در این حالت ممکن است که قیمت این جفت تا 0.000065 دلار نیز برسد.

برخلاف این تصور اما ممکن است در صورت کاهش قیمت، خریداران از بازار خارج شوند و قیمت رمز ارز شیبا تا 0.000027 دلار کاهش یابد. لازم به ذکر است که هرچه میزان سقوط بیشتر باشد، زمان مورد نیاز برای از سرگیری روند صعود بیشتر خواهد بود. 

همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

اخبار حوزه رمز ارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.