خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۶۷۵۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:‌

په‌ په کوین (PEPE) چیست؟/ دوج کوین، شیبا و اینک په په

په‌ په کوین (PEPE) چیست؟/ دوج کوین، شیبا و اینک په په

اکانت رسمی توییتر په‌ په (PEPE) این توکن را به عنوان «میم‌انگیزترین (most memeable) میم‌کوین موجود» توصیف می‌کند.

امیرمحمد شریفی| به گزارش تجارت‌نیوز ، توجه‌ها به میم‌کوین‌ها که کاربرد و جدیت خاصی را پشتوانه‌ خود ندارند، در سال‌های اخیر افزایش یافته است. اکنون نوبت په په است که توجه‌ها را به خود جلب کند. میم‌کوین‌ها که بر اساس میم‌های اینترنتی ساخته می‌شوند، جدیت خاصی را دنبال نمی‌کنند، اما نوسان‌های قیمتی بالای آن‌ها، معامله‌گران را به‌خود جذب می‌کند.

دوج‌کوین، شیبا و اینک په په

PEPE که در اواسط آوریل 2023 راه‌اندازی شد، نمونه‌ای از میم‌کوین است. میم‌کوین‌ها ارزهای رمزپایه مبتنی بر میم‌های اینترنتی هستند و معمولاً توسط اینفلوئنسرها یا چهره‌های اصلی کریپتو، مانند ایلان ماسک، محبوب و تبلیغ می‌شوند.

میم‌کوین‌ها به‌دلیل نبود جدیت و کاربرد خاص به‌عنوان پشتوانه خود، توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. بخشی از توجه روزافزون به میم‌کوین‌ها را می‌توان با امکان نرخ بازدهی بالقوه‌ چندرقمی توضیح داد؛ قیمت میم‌کوین‌ها نوسان‌های زیادی را به‌خود دیده است و همین موضوع توجه معامله‌گران را به‌خود جلب کرده است.

حساب رسمی PEPE در توییتر این توکن را به عنوان «میم‌انگیزترین میم‌کوین موجود» توصیف می‌کند و در ادامه اضافه می‌‌کند که «روزگار سگ‌ها سپری شده است»، اشاره‌ای به نسل قبلی memecoin‌ها از جمله Dogecoin که زمانی محبوب بود.

په په از کجا می‌آید؟

PEPE در 17 آوریل با هیاهوی کمی راه‌اندازی شد. این میم‌کوین بر اساس میم پپه قورباغه (Pepe the Frog) است که در ابتدا توسط مت فیوری در سال 2005 ایجاد شد و قبلاً با جنبش سیاسی راست‌گرایی آلترناتیو مرتبط بوده است. مانند چندین توکن دیگر مبتنی بر Pepe the Frog، په په ارتباط رسمی با مت فیوری یا شخصیت کارتونی اصلی ندارد.

جنبه‌های دیگر په په هم به موقعیت آن به عنوان memecoin می‌افزایند، از جمله این واقعیت که توکن‌های PEPE در گردش، 420 میلیون واحد است، که اشاره‌ای به فرهنگ «4/20» است. ۴/۲۰، ۴:۲۰، یا ۴۲۰ (با تلفظ چهار بیست) یک کد است که بیشتر در آمریکای شمالی استفاده می‌شود و افراد را به گسترش مصرف ماری‌جوآنا تحت عنوان «خرده‌ فرهنگ ماری‌جوآنا» تشویق می‌کند. علت نام‌گذاری آن به این شکل به دلیل برگزاری مراسم در ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه‌ ظهر است.

افزایش توجه‌ها به په په

فرآیند فراخوانی قرارداد هوشمند اتریوم و راه‌اندازی یک توکن ارزان و آسان است، اما تولید نقدینگی می‌تواند چالش سخت‌تری باشد. PEPE در چند روز اول پیدایش خود به سرعت به شهرت رسید و عمدتاً به‌دلیل خرید پرمخاطبی که جامعه ارزهای دیجیتال در توییتر را مجذوب خود کرد.

یک سرمایه گذار ۰.۱۲۵ اتر، به ارزش حدود 250 دلار، را با 5.9 تریلیون توکن PEPE مبادله کرد. با افزایش علاقه به این توکن، ارزش توکن‌های خریداری شده این سرمایه‌گذار تا 19 آوریل 2023 به حدود 1.8 میلیون دلار افزایش یافت و بازدهی بالقوه ای تقریباً 4500 برابر سرمایه اولیه داشت. شاید تعجب آور نباشد که این موضوع توجه هزاران معامله‌گر دیگه را به‌خود جلب کرد که امیدوار بودند تا قبل از رسیدن قیمت به سقف بالاتر، توکن های PEPE را ذخیره کنند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که سرمایه‌گذاری که 5.9 تریلیون توکن را خریداری کرده‌ است، با توجه به نقدینگی نسبتا پایین PEPE ممکن است برای فروش آن‌ها با قیمت فعلی مشکلات فراوانی داشته باشد.

آینده‌ په په

آینده په په نامشخص است. برخی از کارشناسان، از جمله James Wo، بنیانگذار صندوق ارز دیجیتال DFG، می‌گویند «[میم‌کوین‌ها] بخش‌ بزرگی از چشم‌انداز معاملات ارزهای دیجیتال خواهند بود، چه خوشم بیاید و چه نیاید.» بنابراین، این احتمال وجود دارد که میم‌کوین‌هایی مانند PEPE همچنان ظاهر شوند. اما خود PEPE ممکن است به سرنوشت بسیاری از مم‌کوین‌های flash-in-the-pan دچار شود- از جمله Grimacecoin, Pump Coin و بسیاری دیگر - که بعد از مدتی از دید عموم محو شدند. در این صورت، سوالی که برای سرمایه‌گذاران، از جمله شخصی که نزدیک به 6 تریلیون PEPE دارد، این خواهد بود که آیا می‌توانند، قبل از افت توجه به این میم‌کوین، دارایی خود را از این میم‌کوین بیرون ببرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.