فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۵۸۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استفاده از یوان دیجیتال گسترده‌تر خواهد شد

استفاده از یوان دیجیتال گسترده‌تر خواهد شد

انگیزه پذیرش یوان دیجیتال چین اکنون به شبکه‌های حمل و نقل این کشور رسیده است. رانندگان برای استفاده از این توکن‌ها جهت پرداخت عوارض در برخی از شلوغ‌ترین بزرگراه‌های کشور چراغ سبز دریافت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اداره حمل و نقل استان جیانگ سو اعلام کرده است، باجه‌های عوارض در بخش‌هایی از مسیر بزرگراه نانجینگ آماده هستند تا به رانندگان این امکان را بدهند که با استفاده از ارز دیجیتال هزینه عوارض خود را پرداخت کنند.

رانندگان می‌توانند از میان غرفه‌ها عبور کرده و با تلفن‌های همراه خود بر روی کارت‌خوان‌ها ضربه بزنند و هزینه عوارض مسیر را از کیف پول‌های یوان دیجیتال خود در لحظه پرداخت کنند.

باجه‌های عوارض در مسیرهای بزرگراهی به داخل و خارج از شهر نانجینگ همگی به روز شده‌اند تا رانندگان بتوانند با کوین صادر شده توسط بانک مرکزی پرداخت خود را انجام دهند.

نانجینگ در مارس سال پیش به عنوان منطقه آزمایشی انتخاب شد؛ این استان همچنین در حال ارائه خدمات در بخشی از بزرگراه چانگشو-تایژو و همچنین دو بخش از بزرگراه چانگ‌شو-جیاشان است.

طبق برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده، آن‌ها قصد دارند تا به تدریج ارائه خدمات را در شبکه بزرگراهی «کل استان» فراهم کنند.

استان‌های دیگر نیز از راه‌ حل‌های مشابهی رونمایی کرده‌اند، مانند استان شاآنشی که در آگوست 2021T اولین غرفه پرداخت یوان دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد. با ورود شهرها و استان‌های جدید به منطقه آزمایشی، انتظار می‌رود باجه‌های عوارض بیشتری ارتقاهای مشابهی را دریافت کنند.

پذیرش یوان دیجیتال چین

رسانه‌ها همچنین گزارش دادند، فرودگاه بین‌المللی چانگشا هوانگهوا، فرودگاهی که به چانگشا در استان هونان خدمات رسانی می‌کند، به اولین ترمینال هوایی در کشور تبدیل شده است که به مسافران ترانزیتی اجازه استفاده از این توکن را می‌دهد.

مسافران ترانزیت که از فرودگاه عبور می‌کنند، می‌توانند از طریق تلفن‌های هوشمند و کیف پول‌های خود جهت پرداخت هزینه کالاها و خدمات در حالی که منتظر پروازهای خود هستند، استفاده کنند.

این رسانه‌ها همچنین خاطرنشان کردند که بانک‌ها اکنون در حال بررسی روش‌هایی هستند که بتوان از این یوآن دیجیتال برای پرداخت هزینه‌های تحصیل استفاده کرد. آنها همچنین می‌خواهند سیستم‌های پرداخت رمزی را با «کارت‌های دانشگاه»، کارت‌های شناسایی دانشجویی یکپارچه کنند.

در اوایل این ماه، رسانه‌ها در چین ادعا کردند که پذیرش پرداخت یوان دیجیتال در حال افزایش است و تعداد فزاینده‌ای از «سوپرمارکت‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، دستگاه‌های فروش سلف‌سرویس و سایر رسانه‌ها» پرداخت‌های آفلاین را می‌پذیرند. بخش‌های اصلی نیز آزمایش یوان دیجیتال برون مرزی را در همکاری با شرکای خود در هنگ کنگ و ماکائو راه اندازی خواهند کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.