خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۷۳۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افشای راز بوتان / استخراج رمز ارز در کوه‌های هیمالیا

افشای راز بوتان / استخراج رمز ارز در کوه‌های هیمالیا

به‌تازگی مشخص شده است که کشور بوتان واقع در آسیای جنوبی، به مدت چهار سال به صورت مخفیانه در حال استخراج رمز ارز بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشخص شده است که کشور بوتان واقع در آسیای جنوبی، چندین سال است که در حال استفاده از نیروی آبی در رودخانه‌های کوه‌های هیمالیا برای استخراج رمزارز بوده است. این کشور کوهستانی از این انرژی تجدیدپذیر به بهترین نحوه استفاده کرده و در حال حاضر، 30 درصد از تولید ناخالص داخلی بوتان، ناشی از استفاده از نیروی آبی است.

همچنین، به کمک نیروی آبی، انرژی مورد نیاز 800 هزار خانوار در این کشور تامین می‌شود. در کنار بوتان، برخی از کشورهای اسکاندیناوی و مناطق شرق آفریقا نیز از نیروی آبی برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند.

استخراج مخفیانه رمزارز به مدت چهار سال

بر اساس اخبار منتشر شده، به‌نظر می‌رسد که حکومت سلطنتی بوتان در سال‌های اخیر در حال استفاده از نیروی آبی رودخانه‌های کوه‌های هیمالیا برای تامین انرژی مورد نیاز استخراج رمزارز بوده است.

بر اساس اعلام رسانه فوربز، استخراج رمز ارز به کمک نیروی آبی از سال 2020 در این کشور آغاز شده است، اما تا هفته گذشته این موضوع پنهان مانده بود. می‌توان گفت که کشور بوتان در کنار السالوادور تنها کشورهای جهان به‌شمار می‌روند که صنعت استخراج رمز ارز را به صورت دولتی اجرا کرده‌اند.

همچنین، استخراج ارزهای دیجیتال در بوتان به این روش، توسط یکی از مقامات بوتان تایید و اظهار شده است که این فرآیند از زمانی که بیت کوین حدود 5000 دلار بوده، آغاز شده و تاکنون ادامه پیدا کرده است!

با توجه به قیمت اعلام شده، به‌نظر می‎‌رسد که استخراج رمز ارز به این شیوه، از آپریل سال 2019 در این کشور آغاز شده است. توضیحی درباره دلیل مخفی نگه‌داشتن این برنامه از شهروندان کشور بوتان، داده نشده است.

همکاری شرکت بیت‌دیر با کشور بوتان

شرکت بیت‌دیر که از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه‌های ماینر در جهان است، به‌تازگی به سهامداران خود اعلام کرده است که در حال انجام مذاکرات برای تامین 100 مگاوات برق برای مرکز داده استخراج بیت کوین در بوتان است. این مشارکت ظرفیت استخراج شرکت بیت‌دیر را تا ۱۲ درصد افزایش می‌دهد.

با این وجود، حجم عملیات ماینینگ بوتان همچنان به شکل یک راز باقی مانده است؛ چرا که اطلاعات کمی در مورد مکان، اندازه و سوددهی مزارع استخراج در دسترس است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.