فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۲۰۴۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مروری بر وضعیت قانون‌گذاری صنعت رمز ارز در همسایگان ایران / قسمت دوم

مروری بر وضعیت قانون‌گذاری صنعت رمز ارز در همسایگان ایران / قسمت دوم

در ادامه بررسی وضعیت قانون‌گذاری رمز ارزها، به دیگر کشورهای همسایه ایران از این لحاظ پرداخته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قانون‌گذاری صنعت رمز ارز در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است. برخی دولت‌ها در تلاش برای محدود کردن شهروندان در استفاده از رمز ارزها هستند و تعداد محدودی نیز به حمایت از رمز ارزها می‌پردازند. در ادامه گزارش قسمت اول، به بررسی تعدادی دیگر از همسایگان ایران در بحث قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال پرداخته خواهد شد.

عدم ممنوعیت رمز ارزها در پاکستان

تاکنون قانونی مبنی بر ممنوعیت معامله با ارزهای دیجیتال در کشور پاکستان وضع نشده است و دقیقا مشخص نیست که استفاده از رمز ارزها قانونی و یا غیرقانونی است. در همین راستا، بانک مرکزی پاکستان در ژانویه 2022 پیشنهاد ممنوعیت رمز ارزها را به دولت ارائه کرد. صرافی‌های رمز ارزی مشهور مانند بایننس، کراکن و کوین ماما در پاکستان فعال هستند و قابلیت برداشت و واریز توسط تعدادی از بانک‌های این کشور در این صرافی‌ها ممکن است.

عدم قانون‌گذاری رمز ارزها در آذربایجان و ارمنستان

جمهوری آذریابجان یکی از همسایگان ایران است که قانون‌گذاری مشخصی را درباره فعالیت ماینرها و رمز ارزها اعلام نکرده است. استفاده از صرافی‌های رمز ارزی متفاوت مانند بایننس و کراکن در آذربایجان ممکن است. در سال 2021، صرافی بایننس به بانک مرکزی آذربایجان پیشنهاد کمک و همکاری در تدوین چارچوب قانونی ارزهای دیجیتال را داد.

کشور ارمنستان نیز مانند آذربایجان قانونی مشخصی درباره ممنوعیت استفاده از رمز ارزها را وضع نکرده است. با این وجود، بانک مرکزی ارمنستان به شهروندان درباره استفاده از ارزهای دیجیتال در سال 2015 هشدار داده است.

وضعیت نامشخص موضع دولت ترکمنستان در برابر رمز ارزها

موضع قانونی رمز ارزها در کشور ترکمنستان مشخص نیست و در حال حاضر خرید ارزهای دیجیتال تنها با ارز دلار آمریکا برای شهروندان ترکمنستان ممکن است. صرافی‌های باینسس، کراکن و بای‌بیت از جمله صرافی‌هایی هستند که در شهروندان قابلیت استفاده از آنها را دارند.

برای آشنایی با وضعیت قانون‌گذاری دیگر کشورها در حوزه رمز ارز، این گزارش را مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.