کد مطلب: ۸۳۲۳۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

همکاری کوین‌بیس با فیدیلیتی و سایر صندوق‌های ETF بیت کوین

همکاری کوین‌بیس با فیدیلیتی و سایر صندوق‌های ETF بیت کوین

به‌دنبال ثبت صندوق‌های ETF بیت کوین، بورس اختیار معامله شیکاگو از کوین‌بیس برای حل مشکلات احتمالی کمک گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته، گزارشی از وال استریت ژورنال نارضایتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا را از درخواست‌ها و برنامه‌های اخیر مرتبط با صندوق‌های ETF بیت کوین نقدی از سوی موسسات مالی برجسته مانند سرمایه‌گذاری آرک، فیدیلیتی، وانک، بلک‌راک، ویسدم تری (Wisdomtree) و اینوسکو فاش کرد.

پرونده صندوق ETH بیت کوین

پس از این افشاگری، چهار مورد از شرکت‌های ذکر شده، یعنی فیدیلیتی، وانک، ویسدم تری (Wisdomtree) و اینوسکو وارد عمل شدند و پرونده‌های خود را مجددا ارسال کردند. ویکی هوانگ، خبرنگار وال استریت ژورنال، با استناد به افراد دخیل در این موضوع، فاش کرد که نهاد نظارتی اطلاعات پرونده‌های ثبتی صندوق‌های ETF را ناکافی دانسته و بورس اختیار معامله شیکاگو (Cboe) و نزدک را در مورد این مسئله مطلع کرده است.

همکاری بورس اختیار معامله شیکاگو با کوین‌بیس

در پاسخ به بازخورد کمیسیون، بورس اختیار معامله شیکاگو (Cboe) یک اپراتور صرافی، قصد خود را برای ارسال مجدد پرونده‍‌های ETF بیت کوین تایید کرد. بورس اختیار معامله شیکاگو با وفادار ماندن به قول خود، همکاری جدیدی را با صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس آغاز کرد تا از دستکاری احتمالی بازار جلوگیری شود و به‌روزرسانی‌ها. همچنین، این دو اصلاحات لازم را در پرونده‌هایی که در ابتدا توسط شرکت‌های فیدیلیتی، ویسدم تری، وانک و اینوسکو ارسال شده بود، اعمال کردند

در روز جمعه، بورس اختیار معامله شیکاگو رسماً درخواست خود را با تنظیم کننده اوراق بهادار ایالات متحده برای راه اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین که توسط فیدیلیتی مدیریت می‌شود، تکمیل نمود و نگرانی‌های کمیسیون بورس آمریکا را برطرف کرد و هرگونه ابهام یا نقص قبلی در پرونده را روشن نمود.

هدف این است که از فرآیند راه اندازی صندوق ETF، فرآیندی کارا و شفاف باشد و در عین حال از دستکاری بازار جلوگیری شود. کوین‌بیس نیز رسماً به عنوان شریک نظارتی این Cboe انتخاب شد.

بورس اختیار معامله شیکاگو در برنامه‌های اصلاح‌شده خود تاکید کرد که پلتفرم کوین‌بیس نقش مهمی در معاملات بیت کوین مبتنی بر ایالات متحده و دلار دارد. بر اساس اطلاعات به دست آمده از فرم ثبت شده صندوق بیت کوین فیدلیتی ، کوین بیس تقریباً نیمی از معاملات دلار-بیت کوین ایالات متحده آمریکا در ماه می را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه منفی کمیسیون بورس به ETF بیت کوین

این کمیسیون از ایجاد توافقنامه‌های اشتراک نظارت با بازارهای مهم حمایت کرده است و بیان می‌کند که چنین معاملاتی از دستکاری بازار جلوگیری می‌کند و از کاربران محافظت خواهد کرد. این عدم همکاری به طور قابل ملاحظه‌ای بر رد برنامه‌های مختلف ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا تأثیر گذاشته است.

جان رید استارک، رئیس سابق دفتر اجرای اینترنت این کمیسیون درباره بازار ارزهای دیجیتال گفت: بازار نه تنها شفاف نیست و حسابرسی نمی‌شود، بلکه طبق گفته SEC، مملو از دستکاری است.

بازار ارزهای دیجیتال در اوایل سال به دلیل سقوط چندین شرکت ارز دیجیتال با چالش‌هایی مواجه شد، مانند تعطیلی ناگهانی صرافی FTX در اواخر سال 2022 که بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر منفی گذاشت. برخلاف درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا برای اطلاعات بیشتر در مورد پرونده‌های ETF بیت‌کوین، قیمت بیت‌کوین انعطاف‌پذیر باقی مانده و این موضوع نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران نزولی نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.