کد مطلب: ۸۳۷۰۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین اروپا در جولای ۲۰۲۳

عرضه اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین اروپا در جولای 2023

اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین در اروپا تا پایان ماه جولای و پس از وقفه‌ای یک ساله، توسط شرکت مدیریت دارایی Jacobi عرضه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از وقفه‌ای 12 ماهه در عرضه، اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین اروپایی متعلق به شرکت جاکوبی تا پایان ماه جولای سال جاری و با نماد BCOIN، وارد یورونکست آمستردام خواهد شد. زمان دقیق عرضه این صندوق به‌زودی اعلام خواهد شد. صندوق ETF بیت کوین جاکوبی قصد دارد تا به‌عنوان یک ابزار مالی معتبر، علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بیت کوین را جذب کند.

در حال حاضر، صندوق‌های ETF مرتبط با رمزارز در اروپا در حال فعالیت هستند. برای مثال شرکت ملانیون کپیتال نیز صندوق ETF بیت کوین را که بر اساس الگوی عملکرد شرکت‌های صنعت رمزارز حرکت می‌کند، راه‌اندازی کرده است.

عرضه صندوق ETF بیت کوین با یک سال تاخیر

اولین صندوق اسپات بیت کوین ETF در اروپا تا پایان ماه جاری میلادی به‌صورت رسمی و بعد از یک وقفه طولانی مدت، عرضه خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی گذشته، ETF بیت کوین شرکت مدیریت دارایی Jacobi که در لندن مستفر است، باید در ماه جولای سال 2022 وارد بازار بورس اوراق بهادار یورونکست آمستردام می‌شد.

با وجود اینکه مجوز رسمی این صندوق سرمایه‌گذاری در اکتبر 2021 صادر شده است، اما به دلیل رویدادهای ناگوار بازار رمزارزها مانند سقوط اکوسیستم ترا در می 2022، ورشکستگی صرافی بزرگ FTX نوامبر همان سال و نابودی شرکت تری اروز کپیتال، عرضه این صندوق ETF به تعویق افتاد.

آشنایی با ETF اسپات بیت کوین

صندوق ETF بیت کوین، یک ابزار مالی با پشتوانه رمزارزی است که توسط شرکت دارایی دیجیتال فیدیلیتی سرپرستی خواهد شد. با وجود اینکه مجوز این صندوق اروپایی در اکتبر سال 2021 میلادی صادر شده است، تا زمان نگارش این گزارش، ایالات متحده آمریکا هیچ مجوزی برای فعالیت صندوق‌های اسپات بیت کوین صادر نکرده است.

در سال جاری میلادی، شرکت‌های بزرگی مانند فیدیلیتی و بلک راک درخواست مجوز برای این نوع صندوق‌ها را در ایالات متحده آمریکا تکمیل نموده‌اند. شایان ذکر است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در سال 2021 میلادی، با چندین مجوز صندوق آتی بیت کوین موافقت کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.