خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۴۸۲۷۶

آیا آینده‌ای برای توکن‌های ارز دیجیتال در پلتفرم X وجود دارد؟

هشدار ایلان ماسک / توکن های مدعی ارتباط با پلتفرم X کلاهبردار هستند؟

هشدار ایلان ماسک / توکن های مدعی ارتباط با پلتفرم X کلاهبردار هستند؟

با تایید ایلان ماسک، توکن های مدعی ارتباط با پلتفرم X (توییتر سابق)، کلاهبرداری محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به‌دنبال پرسش‌های فراوان کاربران در مورد توکن های مدعی ارتباط با پلتفرم X (توییتر سابق)، ایلان ماسک اعلام کرد که این شبکه اجتماعی، برنامه‌ای برای عرضه توکن بومی ندارد. از طرفی، او در گذشته سرنخ‌هایی درباره ارائه سیستم پرداخت در X به کمک ارزهای دیجیتال ارائه کرده بود و برخی امید دارند که استفاده از دوج کوین در این پلتفرم فعال شود.

همچنین، با تغییر لوگوی توییتر از پرنده آبی به X در هفته‌های گذشته، ماسک در حرکتی مرموزانه نماد Ð دوج‌ کوین را در کنار موقعیت مکانی خود و در کنار حرف X قرار داد. با این وجود، ماسک تاکنون توضیح دقیقی درباره تصمیم استفاده از دوج پس از خرید این پلتلفرم نداده است.

توکن های مدعی ارتباط با پلتفرم اسکم هستند؟

ایلان ماسک در پاسخ به پست توییتری شخصی به‌نام DogeDesigner به این مسئله اشاره کرد که توکن‌هایی با نماد X و یا توییتر دائو (TwitterDAO) هیچ گونه ارتباطی با پلتفرم اجتماعی X (توییتر سابق) ندارند و در واقع توکن‌هایی جهت کلاهبرداری هستند.

این کاربر در ادامه به دیگر کاربران توییتری هشدار داد که هیچ کدام از توکن‌های بازار، حاصل همکاری ایلان ماسک و پلتفرم X نیستند. ایلان ماسک نیز با تایید این توییت نوشت که هیچ‌گونه برنامه و پروژه‌ای برای عرضه توکن بومی در این پلتفرم وجود ندارد.

توییتر X

حامیان دوج کوین، در انتظار چراغ سبز ماسک

در این میان، به‌دنبال تغییر نشان تجاری توییتر به X و هدف‌گذاری تسهیل تراکنش‌ها در فضای مالی، برخی از کاربران امید داشتند که توکنی مانند دوج کوین، که ماسک همواره از آن حمایت کرده است، در این اکوسیستم مورد استفاده قرار بگیرد.

بسیاری از فعالان بازار رمزارز به‌خصوص حامیان دوج کوین انتظار دارند که ایلان ماسک این میم‌کوین محبوب را به عنوان توکن قابل استفاده در پلتفرم X معرفی کند.

همچنین، ساعاتی پس از تایید این خبر که توکن مشترکی با این پلتفرم در دست عرضه نیست، قیمت دوج کوین حدود دو درصد افزایش قیمت داشت.

پرونده 258 میلیارد دلاری دوج کوین و ماسک

البته بیش از یک سال است که ماسک درگیر پرونده‌ای حقوقی در دادگاه منهتن و مرتبط با دوج کوین است. ایلان ماسک و شرکت‌های تسلا و SpaceX به‌دلیل شکایت شخصی آمریکایی به نام کیت جانسون که یکی از سرمایه‌گذاران دوج کوین است، به جرم دستکاری قیمت این توکن به‌عنوان بخشی از طرح هرمی کلاهبرداری، مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

میزان شکایت ثبت شده از ایلان ماسک و شرکت‌هایش در این پرونده معادل 258 میلیارد دلار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.