کد مطلب: ۸۶۱۵۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نیمی از شهروندان کشور ترکیه مالک ارزهای دیجیتال هستند

نیمی از شهروندان کشور ترکیه مالک ارزهای دیجیتال هستند

با افزایش تورم در کشور ترکیه، انطباق شهروندان این کشور با ارزهای دیجیتال سالانه در حال افزایش است.

با افزایش تورم در کشورهای مختلف، میزان انطباق و مالکیت ارزهای دیجیتال در میان شهروندان این کشورها افزایش می‌یابد. شهروندان کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بر اساس پرسشنامه تحقیقاتی توسط صرافی کوکوین (KuCoin)،‌ میزان مالکیت ارزهای دیجیتال در میان شهروندان ترکیه از 40 درصد در سال گذشته به 52 درصد افزایش یافته است. بررسی‌های پیشین صرافی کوکوین، نتایج مشابهی برای کشورهای برزیل و نیجریه که با تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کنند، داشته است.

ارزهای دیجیتال؛ پوششی در برابر تورم ترکیه

کوکوین که پنجمین صرافی بزرگ ارز دیجیتال در جهان است، مطالعه تحقیقاتی جدیدی را با حضور 500 نفر از شهروندان ترکیه انجام داده است. نتایج پرسشنامه‌های جمع‌آوری‌ شده نشان می‌دهند که میزان علاقه افراد به سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال و مقبولیت این دارایی‌های دیجیتال در این کشور افزایش یافته است.

دلیل محبوبیت رو به‌رشد ارزهای دیجیتال در این کشور این است که این دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان پوششی در برابر تورم بالا ترکیه بکار گرفته می‌شوند. با توجه به اینکه لیر ترکیه بیش از 50 درصد از ارزش خود در برابر دلار آمریکا را از دست داده است، بسیاری از شهروندان این کشور ترجیح می‌دهند تا ارزهای دیچیتال را پس‌انداز کنند.

آمار و اطلاعات مالکیت در ترکیه

بر اساس پرسشنامه‌های جمع‌آوری شده از شهروندان ترکیه توسط کوکوین، 58 درصد از شرکت‌کنندگان، پس‌انداز در بلندمدت را دلیل اصلی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال عنوان کردند. 37 درصد از افراد هم اعلام کردند که ارزهای دیجیتال روشی برای ذخیره ارزش برای آنها بوده است.

ارزهای دیجیتال ترکیه

بر اساس این تحقیق، 71 درصد از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال بیت کوین نگهداری می‌کنند. 45 درصد از شرکت‌کنندگان نیز اتریوم و استیبل‌کوین‌ها را در پرتفوی خود نگهداری می‌کنند. با وجود اینکه مردان سهم بیشتری از سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند، سهم زنان جوان ترکیه‌ای در میان سرمایه‌گذاران این بازار در حال افزایش است. 47 درصد از سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال در این کشور زنان بین 18 تا 30 سال هستند. این تحقیق نشان می‌دهد که 57 درصد از شرکت‌کنندگان به‌دلیل تبلیغات و صحبت‌های دوستان و خانواده خود درباره مزایای ارزهای دیجیتال، تصمیم به‌ سرمایه‌گذاری در این بازار گرفته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.