کد مطلب: ۸۹۴۶۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش ۵۱ درصدی ضررهای ناشی از هک رمز ارزها در سال ۲۰۲۳

کاهش 51 درصدی ضررهای ناشی از هک رمز ارزها در سال 2023

کاهش تعداد حوادث امنیتی در بازار رمز ارز، در حالی رخ داده که رقم کل ضررها همچنان قابل توجه است.

به گزارش تجارت‌نیوز، داده‌های جدیدی از شرکت امنیت بلاکچین CertiK نشان داد، برخلاف بازار نزولی گسترده، ضررهای هک رمز ارزی در سال 2023 به طور قابل توجهی کاهش یافته. این گزارش که با عنوان Hack3d: The Web3 Security Report 2023  منتشر شده است، نشان داد، ضررهای ناشی از حوادث امنیتی بیش از 1.8 میلیارد دلار بوده است، که کاهش 51 درصدی نسبت به ضررهای سال 2022 با 3.7 میلیارد دلار است.

این گزارش این کاهش تعداد هک را به چندین عامل نسبت داد. از جمله رشد پلتفرم‌های امنیتی و دیگر اقدامات پیشگیرانه که توسط صنعت رمز ارزها اتخاذ شده. علاوه بر این، رکود بازار منجر به ارزش‌گذاری پایین‌تر توکن‌ها و انگیزه‌های کاهش یافته برای هکرها برای هدف قرار دادن پروژه‌های رمز ارزی شده است.

با وجود روند مثبت بازار، بنیانگذار  CertiK، Ronghui Gu، هشدار داد که ضررها همچنان قابل توجه هستند. وی در ادامه اهمیت تلاش‌های امنیتی در فضای بازار را نیز برجسته کرد. او ابراز امیدواری کرد که این کاهش در سال 2024 ادامه خواهد یافت و همچنین خاطرنشان کرد که کاهش مداوم ضررها نشان می‌دهد، صنعت Web3  از اشتباهات امنیتی خود درس گرفته است.

حوزه‌های نیازمند گسترش و بهبود

این گزارش همچنین حوزه‌هایی را که به بهبود امنیتی بیشتر نیاز دارند، شناسایی کرد. در این گزارش قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای به عنوان یک نقطه ضعف قابل توجه ظاهر شد. ضررهای ناشی از نقض امنیتی که چندین بلاکچین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تقریباً به 800 میلیون دلار می‌رسد.

برخلاف این چالش‌ها، گزارش CertiK به طور کلی تصویری مثبت از وضعیت امنیت Web3 ترسیم می‌کند. کاهش ضررهای هک و پذیرش اقدامات امنیتی پیشگیرانه نشان می‌دهد که این صنعت در برابر حملات مقاوم‌ترشده است. هنگامی که بازار بهبود می‌یابد، حفظ این تلاش‌ها برای محافظت از ارزش روزافزون اکوسیستم رمز ارزی ضروری خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.