کد مطلب: ۱۵۹۷۹۲

رونمایی از فرصت‌های کسب‌وکار ایران در اجلاس اتاق‌های بازرگانی جهان

رونمایی از فرصت‌های کسب‌وکار ایران در اجلاس اتاق‌های بازرگانی جهان

پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران در نشست تخصصی فرصت‌های کسب‌وکار از سری نشست‌های اجلاس اتاق‌های بازرگانی جهان به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران پرداخت.

پدرام سلطانی نایب‌رئیس اتاق ایران و رئیس هیات اعزامی کشورمان به دهمین اجلاس دوسالانه اتاق‌های بازرگانی جهان روز گذشته در نشست تخصصی «فرصت‌های کسب‌وکار» درباره ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کسب‌وکار در ایران سخنرانی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این نشست تخصصی به معرفی فرصت‌های کسب‌وکار چهار کشور آسیا و اقیانوسیه اختصاص داشت و از همین رو نیز مدیریت آن با کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی آسیا و اقیانوسیه (CACCI) بود. در میان 29 کشور عضو شورای اتاق‌های بازرگانی آسیا و اقیانوسیه تنها چهار کشور فرصت معرفی ظرفیت و پتانسیل‌های اقتصادیشان را در این جلسه مهم پیدا کردند که یکی از آنها ایران بود.

نایب‌رئیس اتاق ایران در ابتدا با نمایش اسلایدهایی به پنج محور اصلی «فرصت‌های کسب‌وکار» در ایران که بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تدوین شده است، اشاره کرد و گفت: «موقعیت ژئوپلیتیک ایران، منابع طبیعی و زیرزمینی ایران، منابع انسانی ایران، اندازه بازار ایران و بازار منطقه‌ای و شرایط ویژه جغرافیایی و تاریخی ایران پنج محور اصلی فرصت‌های کسب‌وکار در کشور ما محسوب می‌شوند که هر کدام از آنها شرایط ممتازی را برای سرمایه‌گذاری و تعاملات تجاری پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.»

او در ادامه به تشریح هر کدام از این فرصت‌ها پرداخت و در بخش معرفی فرصت‌های کسب‌وکار کشورمان در حوزه ژئوپلیتیک گفت: «ایران بستر مناسب و موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل زمینی، ریلی، دریایی و هوایی دارد. ایران از نظر ژئوپلیتیک در نقطه‌ای قرار گرفته که کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال آسیا به اروپا و شرق به غرب است و این موقعیتی طلایی برای فعالان حوزه حمل‌ونقل به وجود می‌آورد که بتوانند از مسیرهای کوتاه‌تر و با امنیت بیشتر کالایشان را به اروپا و آسیای میانه منتقل کنند.»

منبع: فرصت امروز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.