کد مطلب: ۱۷۹۵۲۹

پیش‌بینی ارتقای ایمنی جاده‌های خوزستان

پیش‌بینی ارتقای ایمنی جاده‌های خوزستان

مدیر کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های خوزستان گفت: بهبود وضعیت راه‌های استان و توسعه زیرساخت‌ها با جذب اعتبار ملی و استانی، در یک برنامه سه ساله پیش‌بینی شده است.

عباس بهرامی‌نیا شامگاه سه‌شنبه در حاشیه آیین گرامیداشت هفته حمل‌و‌نقل اظهار کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه ارتقای ایمنی راه‌های استان، بین سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور و استانداری خوزستان، اعتبارات بخش راه‌ها 2 برابر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه نگهداری راه‌ها یکی از وظایف سازمان راهداری است و نیازمند توجه بیشتری است بیان داشت: بر همین اساس با جدیت به دنبال انعقاد این تفاهم بودیم که سهم اعتبار ملی و استانی را افزایش داده و میزان عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان با بیان این که این تفاهم نامه هفته آینده نهایی خواهد شد، گفت: با توافق معاون وزیر سهم بیشتری از اعتبارات بین سال‌های 97 تا 99 به خوزستان اختصاص می‌یابد تا وضعیت ایمنی راه‌ها به سطح مطلوب رسیده و تردد ایمن صورت گیرد.

وی با اشاره به این مقوله که خوزستان پس از استان فارس دومین استان در تلفات جاده‌ای کشور است یادآور شد: سهم عمده تردد در استان از طریق جاده‌ها بوده و بنابراین مقوله ایمنی راه‌ها یکی از مباحث مهم راهداری است.

بهرامی‌نیا افزود: تاکنون کمتر به بحث ایمنی راه‌ها توجه شده و با استانداردهای لازم فاصله داریم چرا که اعتبارات موجود کفاف توجه به این مبحث را نمی‌دهد.

مدیر کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های خوزستان با بیان این که با اعتبارات موجود نمی‌توان به سطح سرویس مناسبی در حوزه راه‌ها رسید، عنوان کرد: در 9 ماهه امسال 131 میلیون سفر در محورهای استان صورت گرفته که 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و باید تلاش کرد تا در زمینه ایمنی راه‌ها به یک سطح مناسب برسیم.

بهرامی‌نیا گفت: طول راه‌های استان نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است به شکلی که از مجموع 217 هزار کیلومتر راه‌های کشور، 17 هزار کیلومتر آن در حوزه استان خوزستان است و این نیاز به توجه بیشتر به مقوله راه را در استان افزایش می‌دهد.

مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان خوزستان عصر سه شنبه در محل کتابخانه عمومی اهواز با حضور جمعی از مسئولان استانی، کارکنان اداره کل و روسای ادارات شهرستان‌ها برگزار شد.

در پایان این مراسم از رانندگان نمونه استان در بحث حمل‌و‌نقل، کالا و نیز مرزهای شلمچه و چذابه تقدیر شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.