فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۰۸۶۹۰

لزوم حمایت دولت از مشاغل خانگی

لزوم حمایت دولت از مشاغل خانگی

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حمایت دولتی از مشاغل خانگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این صورت شاید ۳۰ درصد مشکلات اشتغال‌زایی و مسائل اقتصادی خانواده‌ها حل‌و‌فصل شود.

احمد بیگدلی با اشاره به سخنان وزیر تعاون در رابطه با مشاغل خانگی اظهار کرد: ما در این بخش هنوز در ۴۰ سال گذشته باقی مانده‌ایم و دولت خدمات آنچنانی در بخش مشاغل خانگی به مردم ارائه نمی‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در گذشته مردم زندگی خود را در روستاها و شهرها با مشاغل خانگی می‌گذراندند که عموماً مناسب روستاها و شهرهایی با زیر ۱۰ هزار نفر است و امروز اکثر مردم روستا‌نشین از حالت روستا‌نشینی فاصله گرفته‌اند، چراکه اهمیت چندانی به مشاغل خانگی داده نشده است.

بیگدلی لزوم احیای فرهنگ مشاغل خانگی در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر دولت نیز به معنای واقعی حمایت کند، شاید ۳۰ درصد مشکلات اشتغال زایی و مسائل اقتصادی خانواده‌ها حل و فصل شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: با اعطای تسهیلات و پول به مردم هیچ اشتغالی انجام نخواهد شد؛ دولت‌های مختلف برای تسهیلات به مردم از روش‌هایی متفاوت استفاده کرده‌اند ولی اگر این حمایت واقعی بود، نباید آمار بیکاری هر سال نسبت به گذشته بیشتر می‌شد.

بیگدلی گفت: هنوز زیر ساخت اشتغال‌زایی ایجاد نشده و با وام دادن به مردم به هیچ وجه نمی‌توان برای مردم اشتغال‌زایی کرد؛ چراکه این مردم به بیکاران بدهکار به بانک تبدیل می‌شوند. بنابرین باید مشاغل خانگی را بطور واقعی حمایت کنیم.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.