کد مطلب: ۲۰۸۹۹۳

توجه وزارت اقتصاد به بهبود فضای کسب‌و‌کار

توجه وزارت اقتصاد به بهبود فضای کسب‌و‌کار

رئیس کنفدراسیون صادرات مهم‌ترین مشکل بخش خصوصی در ایران را فضای کسب‌و‌کار توصیف کرد و گفت: مجموعه وزارت اقتصاد توجه مناسبی به این موضوع دارد.

محمد لاهوتی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: مهم‌ترین مشکل بخش‌خصوصی ایران، فضای کسب‌و‌کار است؛ متاسفانه بخش مهمی از منافع ملی کشور هم به این موضوع گره خورده چرا که امروز همزمان با نیاز اساسی به سرمایه برای تولید اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم، تمایل سرمایه‌گذار خارجی و داخلی به حضور در اقتصاد ایران به جهت فضای نه چندان مساعد کسب و کار کم شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی بیان داشت: دولت باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کند و حتی در نهادهای بالادستی تصمیمات بزرگ و اساسی در این زمینه‌ها اتخاذ کند.

مجموعه بخش‌خصوصی طی سال‌های گذشته تلاش کرده تا در تعامل سازنده و قوی با دولت زمینه‌های بهبود را ایجاد کند ولی به نظر می‌رسد به عزم ملی برای تغییر شرایط نیاز باشد.

رئیس کنفدراسیون صادرات اظهار داشت: وزیر اقتصاد هم به جهت سوابق اجرایی و همچنین حضور در بخش‌خصوصی به صورت مشخص اطلاع دارد که موانع کجاست و چطور باید آنها را رفع کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: اقداماتی که در گمرک پیش از این انجام شد، یک نمونه مشخص از عزم وزارت اقتصاد بر بهبود فضای کسب‌و‌کار است؛ برگزاری جلسات با بخش‌خصوصی، ارتباطات نزدیک‌تر و بخصوص انجام اقدامات اجرایی مهم‌ترین تحولات این مجموعه است که می‌تواند به تسری یافتن به مجموعه کلیت نظام اقتصادی کشور مسیر توسعه را هموار کند.

لاهوتی اظهارداشت: بهبود کلی وضعیت اقتصادی کشور به این موضوع وابسته است که نظام اقتصادی به درک درستی از موانع برسد و با عزم مشخص، ملی و همگانی به سمت رفع آنها برود.

منبع: شادا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.