کد مطلب: ۲۱۶۴۶۳

معاون وزیر راه و شهرسازی:

به اندازه نیمی از کل آزادراه‌های قبلی پروژه در دست ساخت داریم

به اندازه نیمی از کل آزادراه‌های قبلی پروژه در دست ساخت داریم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۱۷۰ کیلومتر آزادراه درحال ساخت در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در شرایطی که کل پروژه‌های آزادراهی موجود در ایران حدود ۲۴۰۰ کیلومتر است می‌توان گفت درحال حاضر به اندازه نیمی از کل پروژه‌های آزادراهی که در دهه‌های گذشته ساخته شده پروژه در دست ساخت داریم.

خیرالله خادمی در مراسم امضای قرارداد مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آزادراهی، تصریح کرد: درحال حاضر در آزادراه‌های ایران بیش از ۵۰۰۰ ماشین‌آلات سنگین و ۱۷ هزار نفر نیرو مشغول به کار هستند که از نظر اشتغالزایی اهمیت بسیار بالایی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در حوزه بزرگراه‌ها نیز ما سالانه ۷۸۰ کیلومتر بزرگراه تحویل می‌دهیم که در آنها نیز نزدیک به ۳۰ هزار نفر اشتغال دارند.

خادمی ادامه داد: در حوزه راه‌های روستایی نیز شرکت ساخت ۱۲ هزار کیلومتر پروژه جدید دارد و تاکنون ۵۲۰۰ کیلومتر راه را نیز روکش یا بهسازی کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ آخرین وضعیت پروژه‌های ریلی نیز گفت: درحال حاضر ۳۴۱۰ کیلومتر پروژه در دست ساخت ریلی داریم و ۵۰۰۰ کیلومتر مسیر نیز در دست مطالعه است.

خادمی افزود: تا پایان سال ۵۱۶ کیلومتر خط ریلی جدید تحویل می‌شود که به وعده ریل‌گذاری ۹۱۹ کیلومتری ابتدای سال ما را خواهد رساند و این درحالی است که میانگین ریل‌گذاری در سال‌های گذشته تنها ۱۱۶ کیلومتر بوده است.

خادمی با بیان این‌که سیاست تامین مالی در پروژه‌های ریلی جذب فاینانس است، توضیح داد: شش پروژه کرمانشاه - خسروی، شیراز - بوشهر، همدان - سنندج، گرگان - مشهد، میانه - اردبیل و میانه - تبریز برای تامین فاینانس با چین درحال مذاکره است که دو پروژه آن به فاز نهایی رسیده و درباره دیگر بخش‌ها مذاکرات ادامه دارد.

وی افزود: کل نیاز مالی این پروژه‌ها ۱۳ هزار میلیارد تومان است که بخش قابل توجهی از آن را فاینانس خارجی تامین می‌کند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.