کد مطلب: ۲۱۸۹۸۹

نمایشگاه‌های بهاره بازدارنده افزایش قیمت شب عید هستند

نمایشگاه‌های بهاره بازدارنده افزایش قیمت شب عید هستند

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه مصلی امام خمینی (ره) گفت: هدف از تشکیل نمایشگاه‌های بهاره حمایت بخش تولید بوده؛ با توجه به اینکه تولید ضامن اشتغال فرزندان این مرز‌و‌بوم است.

بهرام حیدری، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه مصلی امام خمینی (ره)، در خصوص کالای شب عید و سیاست تنظیم بازار، اظهار کرد: نمایشگاه مصلی امام خمینی (ره) با حضور 800 تولیدکننده در زمینه تولیدات مختلف از قبیل کالای اساسی، پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، همچنین کیف و کفش حضور دارند و تا 27 اسفندماه این نمایشگاه ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این نمایشگاه‌ها حمایت بخش تولید بوده و با توجه به اینکه تولید ضامن اشتغال فرزندان این مرز و بوم است، افزود: این نمایشگاه حرکتی در جهت منافع تولیدکنندگانی است که 11 ماه کار و فعالیت انجام داده‌اند و درصدد این هستند که یک ماه اسفند نتیجه کارشان و سرمایه‌گذاری که در زمینه تولید انجام داده‌اند را برداشت کنند و بتوانند همچنان چرخ تولیدشان را بچرخانند.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه مصلی امام خمینی (ره) گفت: نمایشگاه‌های بهاره از طرف وزارت صنعت و اتاق اصناف تهران با هدف حمایت از تولید داخل برگزار شده است و در نمایشگاه بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات حضور دارند که اگر سهوا اشتباه یا تخلفی رخ داد به آن رسیدگی شود.

حیدری بیان کرد: حدود 130 اتحادیه درگیر نمایشگاه‌های بهاره هستند و از بین تولیدکنندگان، اعضایی از طریق اتحادیه‌ها به اصناف معرفی می‌شود و از آنها ثبت نام به عمل آمده است.

انتخاب اعضا در این نمایشگاه 80 درصد به این نحوه بوده اما اگر کارخانه داری یا تولیدکننده‌ای زیر نظر وزرات صنعت باشد از آنها نیز ثبت نام به عمل می‌آید.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه مصلی امام خمینی (ره) در خصوص اینکه فقط کالاهای ایرانی در این نمایشگاه‌های بهاره عرضه می‌شود یا خیر، توضیح داد: اجناس و کالاهای ارائه شده در این نمایشگاه‌ها تا 96 درصد ایرانی هستند، اما درصد بسیار کمی کالاهایی بوده که مشابه داخلی آنها در بین تولیدات وجود نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مخالفت‌های اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌ها در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های بهاره امسال هم این نمایشگاه‌ها برگزارشد، ادامه داد: اتاق اصناف یا وزرات صنعت با اصل برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت فروش مستقیم کالا از تولید به مصرف مخالف نیستند و اعتقاد دارند مکان‌هایی که این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود استانداردهای لازم را ندارد، اما امسال استانداردها تا حدود زیادی رعایت شده است.

حیدری تصریح کرد: رییس اتاق اصناف نیز در صحبت‌هایش اشاره کرده که این نمایشگاه‌ها به نوعی بازدارنده قیمت‌ها هستند؛ با توجه به افزایش قیمت‌های کاذب در شب عید این نمایشگاه‌ها می‌توانند از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند و همچنین در این نمایشگاه‌ها دست واسطه‌ها کوتاه و تولیدکنندگان عرضه مستقیم دارند که این موضوع به نفع تولید و مصرف‌کننده است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.