خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۷۶۲۸

رکورد فروش صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی

رکورد فروش صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: فروش صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی استان رکورد زد.

محمد سویدانلویی در جمع خبرنگاران گفت: هنرمندان خراسان شمالی در نوروز امسال موفق شدند در بازارچه‌های صنایع دستی استان 812 میلیون تومان کالا به فروش برسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 91 درصد رشد داشته است.

سویدانلویی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های کارکنان این اداره کل طی سه چهار سال گذشته مبنی بر این بوده که مسیر سفر زائران سفر از خراسان شمالی تغییر باید و به سوی استان سمنان سوق یابد، اظهار کرد: خوشبختانه این امر محقق نشده چراکه تعداد مسافران ورودی در سال 94، یک میلیون و 944 نفر بوده این درحالیست که این رقم در نوروز سال جاری به سه میلیون و 431 هزار و 626 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: میزان اقامت مسافران در خراسان شمالی طی چند سال گذشته یک ساعت بوده اما این رقم هم‌اکنون به 24 ساعت رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقامت گاه‌های بوم گردی یکی از روش‌های جذب مسافران و گردشگران است، توضیح داد: در نوروز امسال 500 نفر از مسافران در اقامتگاه‌های بوم‌گردی موجود در استان مستقر شده‌اند.

به گفته وی تاکنون برای 30 اقامت گاه بوم گردی مجوز ساخت داده شده و ساخت 15 اقامتگاه نیز در حال گرفتن مجوز است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در پاسخ به گلایه خبرنگاران مبنی بر اینکه که در برنامه «وقتشه» شبکه نسیم که قرار بود به معرفی خراسان شمالی بپردازد از نام‌آوران خراسان رضوی استفاده شده و بیشتر شهر قوچان که مربوط به خراسان شمالی نیست در این برنامه معرفی شده است، گفت: این اداره کل نسبت به ساخت این برنامه هیچ اطلاعی نداشته و پیگیری‌ها برای اینکه چرا این اتفاق افتاده در حال انجام است.

وی تصریح کرد: حتی این موضوع از طریق استانداری نیز در دست پیگیری است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.