خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۴۹۹

۶۰ درصد مدیران کشور جای خود ننشسته‌اند

یک کارشناس کسب و کار گفت: حدود ۶۱ درصد مدیران در سیستم مدیریتی کشور ویژگی ها و تناسب کمی نسبت به مسئولیت خود دارند.مسلم خانی متخصص ارشد کسب و کار و کارآفرینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه پدیده نامتناسب بودن شغل و شاغل در ایران بسیار بالاست که

یک کارشناس کسب و کار گفت: حدود ۶۱ درصد مدیران در سیستم مدیریتی کشور ویژگی ها و تناسب کمی نسبت به مسئولیت خود دارند.مسلم خانی متخصص ارشد کسب و کار و کارآفرینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه پدیده نامتناسب بودن شغل و شاغل در ایران بسیار بالاست که باعث افت کارایی و بهره وری می شود.

وی افزود: تناسب شغل و شاغل باعث می شود افراد از حداکثر توانمندیها ، مهارتها ،‌دانش و تجارب خود استفاده کنند و رضایت شغلی هم به حداکثر می رسند.

خانی گفت: آنچه به عنوان نظام شایسته سالاری در مدیریت مطرح می شود به تناسب شغل و شاغل مربوط است و یکی از مشکلات مدیریتی در جامعه این است در برخی موارد انتصابهای مدیریتی براساس معیارهای خارج از توانمندی و شایستگی انجام می شود که کارآمدی را کاهش می دهد.

وی افزود: همچنین افزایش تحصیلات دانشگاهی باعث شده است توقع شغلی هم بالا رود و متاسفانه ظرفیت لازم برای جذب همه فارغ التحصیلان دانشگاهی متناسب با توانمندی آنها وجود ندارد و این توقع منطقی گاهی برآورده نمی شود.

وی همچنین گفت : مطالعات جدید نشان می‌دهد که خواسته اول و مهم خانواده‌ها برای اشتغال فرزندانشان، استخدام دولتی در وزارتخانه‌ها و بدنه دولت است و جامعه همچنان اعتمادی به اشتغال خصوصی ندارد.

همچنین کارشناسان عقیده دارند در ایران زیرساخت ها و ملزومات کافی برای هدایت شغلی افراد وجود ندارد و و حتی اگر استعدادیابی نیز انجام شود، افراد نسبت به آینده شغلی که انتخاب می کنند اطلاع چندانی به دست نخواهند آورد.

در برخی کشورها بانک های اطلاعاتی و سایت هایی وجود دارد که تمامی مشاغل موجود در جامعه را جمع آوری می کنند ، ظرفیت ها مشخص است، آینده شغلی، وضعت درآمدی و حتی تحلیلی از دورنمای کار نیز قابل دریافت است؛ از اینرو انتخاب شغل آینده و سرمایه گذاری در چنین فضایی قطعا با درصد موفقیت بسیار بیشتری همراه خواهد بود.

به گزارش تسنیم، کارشناس عالی بازار کار تصریح کرد: دانش آموز یا دانشجو باید اطلاعات کافی داشته باشد نسبت به اینکه در آینده ممکن است چه شغل هایی وجود نداشته باشد و در طراحی مسیر شغلی و بررسی های انجام شده به این مسئله توجه شده که ما بنا به شرایط زمانی و مکانی مشاغلی را از دست می دهیم و از آن طرف برخی مشاغل جدید نیز به وجود می آیند؛ بنابراین باید به این مسائل توجه داشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.