کد مطلب: ۷۶۸۶۳

راه اندازی قطار نخجوان –مشهد تا دو هفته آینده

معاون مسافری راه آهن از اختصاص ۵۹۴ رام قطار با ظرفیت ایجادی ۱۹۱ هزار و ۵۰۰صندلی همزمان با ایام ۲۸ صفر به منظور رفاه حال زائرین امام هشتم (ع) خبر داد و گفت: ۹۰ درصد بلیت‌ مسیر تهران-مشهد به صورت اینترنتی فروخته شده است. میرحسن موسوی با یادآوری این که در ایام اربعین حسینی قطار

معاون مسافری راه آهن از اختصاص ۵۹۴ رام قطار با ظرفیت ایجادی ۱۹۱ هزار و ۵۰۰صندلی همزمان با ایام ۲۸ صفر به منظور رفاه حال زائرین امام هشتم (ع) خبر داد و گفت: ۹۰ درصد بلیت‌ مسیر تهران-مشهد به صورت اینترنتی فروخته شده است.

میرحسن موسوی با یادآوری این که در ایام اربعین حسینی قطار سیستمی تهران- کربلا راه اندازی شد که حرکت آن هر سه شنبه به سمت کربلا وبالعکس تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: بر اساس توافق با جمهوری آذربایجان ؛واگن های مسافری آنها در مسیر جلفا-مشهد مورد تست قرار گرفت و مقرر شده تا قطار نخجوان-مشهد راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد:‌ پیش بینی شده بود تا راه اندازی این قطار در ایام 28 صفر عملیاتی شود و در حال حاضر منتظر اعلام راه آهن آذربایجان در این زمینه هستیم. به طور قطعی ظرف 15 روز آتی شاهد راه اندازی این قطار خواهیم بود که هر هفته 2 سرویس رفت و برگشت در مسیر نخجوان- مشهد تردد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین تا امروز 57 هزار مسافر از شهرهای تهران و مشهد به سمت خرمشهر جابجا شده و با توجه به تعدادبلیت فروش رفته پیش بینی می شود تا 4روز آتی این تعداد به 88 هزار نفر برسد.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به این‌که در این راستا قطار محلی رمشهر -شلمچه به صورت رایگان تا امروز 110 هزار مسافر جابجا کرده و پیش بینی می شود که ظرف 4 روز آتی ؛این تعداد به 140 هزار نفر برسد، بیان کرد:‌ به منظور رفاه حال زائرین امام هشتم (ع) 594 رام قطار مسافری با ظرفیت ایجادی 191 هزار و 500صندلی به صورت رفت وبرگشت به مقصد مشهد پیش بینی شده که از 4 تا14 آذر ماه به صورت رفت و برگشت به مقصد مشهد تردد دارند.

موسوی افزود: از این تعداد قطار 33 رام با حدود 22 هزارو 500 صندلی در مسیر تهران پیش بینی شده تا خدمات مناسبی را به زائرین امام هشتم(ع) ارایه شود.

وی با بیان اینکه بلیت تمام این قطارها به صورت آنلاین در سیستم فروش وجود دارد گفت:تا کنون 90 درصد از این تعداد بلیت به فروش رفته و پیش بینی می شود تا 10 درصد باقی مانده ظرف 2 تا 3 روز آینده به فروش برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.