کد مطلب: ۸۹۷۴۰۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدید از غرفه کرمان موتور در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تهران

بازدید از غرفه کرمان موتور در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تهران

نمایشگاه خودرو شهر آفتاب سرانجام پس از یک هفته خاتمه یافت. در این میان، کرمان موتور یکی از خودروسازان خصوصی است که با دستان پر به نمایشگاه خودرو شهر آفتاب آمد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پنجمین دوره نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تهران سرانجام روز گذشته پس از یک هفته به اتمام رسید. در این میان، شرکت کرمان موتور، یکی از مونتاژکاران بخش خصوصی محسوب می‌شود که با دستان پر به این نمایشگاه آمده بود. این شرکت علاوه‌بر خودروهای مونتاژی، از محصول داخلی خود با نام کی‌ام‌سی ایگل و محصولات وارداتی هیوندای رونمایی کرد که در ادامه، مشروح آن را می‌خوانید.

مونتاژکار خصوصی با کی‌ام‌سی ایگل خودروساز می‌شود

بدون شک یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت کرمان موتور در راستای حرکت به سوی خودروسازی را می‌توان خودروی کی‌ام‌سی ایگل دانست. این سدان که بر پایه پلتفرم SP1 توسعه یافته، در اصل همان خودروی جک J4 در نسخه ایرانیزه شده است.

000

در بخش طراحی ظاهری، می‌توان تغییراتی در قسمت‌های جلو و عقب خودرو مشاهده کرد. چراغ‌های جلو و عقب تغییراتی را تجربه کردند و در هر دو بخش، یک نوار کرومی آن‌ها را بهم متصل کرده است.

مشخصات فنی این خودرو تا حد بسیاری مشابه جک J4 بوده که به یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه حداکثر 104 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور دارد و به کمک گیربکس CVT قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

تولید آزمایشی نسخه برقی کی‌ام‌سی ایگل هم به اتمام رسیده و این خودرو در حال انجام تست‌های فنی جهت ورود به بازار است. موتور برقی ایگل ev می‌تواند حداکثر قدرتی معادل 161 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 280 نیوتن‌متر را به کمک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب صفر تا 100 این سدان برقی 8.7 ثانیه بوده و حداکثر مسافتی که ایگل کرمان موتور می‌تواند با شارژ کامل طی کند، 385 کیلومتر است.

بازگشت دوباره هیوندای به ایران با کرمان موتور

یکی از تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه، ورود خودروهای وارداتی جدید با یک وقفه حدوداً چهار ساله بود. هیوندای اکسنت، هیوندای النترا و هیوندای کرتا سه محصول از خودروساز معروف کره‌ایست که کرمان موتور تصمیم به واردات دوباره محصولات این شرکت گرفته است.

هیوندای اکسنت که احتمالاً جزو ارزان‌ترین خودروهای وارداتی این شرکت خواهد بود، یک سدان با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعیست که حداکثر قدرت 121 اسب‌بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

IMG_0122

النترا یکی از زیباترین سدان‌های وارداتی کرمان موتور محسوب می‌شود که از لحاظ مشخصات فنی تقریباً مشابه با اکسنت است؛ البته حداکثر قدرت آن به 126 اسب‌بخار و گشتاور تولیدی به 154 نیوتن‌متر می‌رسد.

IMG_0139

هیوندای کرتا در حال حاضر تنها کراس‌اوور از هیوندای محسوب می‌شود که در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب نیز حضور داشت. این خودرو علی‌رغم جسه بزرگ‌تر، یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی دارد که حداکثر 113 اسب‌بخار و 144 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

IMG_0134

به دلیل سقف 20 هزار یورویی واردات خودرو، دست شرکت‌های واردکننده برای واردات خودروهای آپشنال و جذاب، بسته است و این سه محصول وارداتی نیز، نسخه‌های پایه محسوب می‌شوند؛ البته کرمان موتور قصد دارد هیوندای توسان 2024 را هم وارد کشور کند که به دلیل سقف واردات 20 هزار یورویی، اندکی دور از انتظار است.

KMC T9 برای رقابت با پیکاپ‌های کشور آماده می‌شود!

با توجه به فروش فوق‌العاده‌ای که پیکاپ T8 تجربه کرد، کرمان موتور توجه ویژه‌ای هم به بازار خودروهای تجاری و آفرودی دارد. کی‌ام‌سی T9 برادر بزرگ‌تر این خودروست که برای رقابت با سایر پیکاپ‌های بازار آماده می‌شود.

IMG_0139

این خودرو از یک موتور دو لیتری TGDI استفاده می‌کند که 221 اسب‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. از لحاظ ابعادی، کاملاً بزرگ‌تر از T8 است مشخصات فنی و امکانات رفاهی بالاتری نسبت به این پیکاپ پرفروش مونتاژی دارد.

در نهایت کرمان موتور یکی از متنوع‌ترین غرفه را نسبت به دیگر خودروسازان و شرکت‌های واردکننده داشت که این امر می‌تواند منجر به جذاب‌تر شدن هرچه بیشتر نمایشگاه‌های خودرویی ایران در آینده شود و از تکرار مکررات نمایش خودروهای قدیمی و تکراری جلوگیری کند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.