کد مطلب: ۸۹۷۷۸۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

واردات محصولات نیسان در آینده نزدیک/ انحصار خودروهای چینی در بازار می‌شکند؟

واردات محصولات نیسان در آینده نزدیک/ انحصار خودروهای چینی در بازار می‌شکند؟

شرکت نامی‌خودرو با واردات سه محصول از برند ژاپنی نیسان، قصد دارد انحصار خودروهای چینی بازار کشور را پس از حدود پنج سال بشکند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پنجمین دوره نمایشگاه خودرو شهر آفتاب یک تفاوت اساسی با نمایشگاه‌های خودرویی چند سال اخیر داشت. ورود خودروهای غیرچینی سرانجام پس از حدود پنج سال ممنوعیت، حالا آزاد شده است و یکی از شرکت‌کنندگان در این رویداد ادعای ورود آنها را به کشور دارد. 

نامی خودرو یکی از شرکت‌های واردکننده‌ای است که می‌گوید قصد دارد با واردات خودروهایی از برند نیسان، انحصار محصولات چینی را در بازار بشکند.

نامی خودرو چه محصولاتی را وارد می‌کند؟

سه محصول سیلفی، کیکس و ایکس‌تریل خودروهایی از برند نیسان هستند که نامی‌خودرو چند ماه پیش از آن‌ها رونمایی کرد و در این دوره از نمایشگاه خودرو، آن‌ها را برای اولین بار در معرض دید عموم قرار داد.

نیسان سیلفی (Sylphy) سدان وارداتی این شرکت محسوب می‌شود که شرکت واردکننده قصد دارد نسخه هیبریدی آن را وارد بازار ایران کند. این نسخه از یک پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که تنها وظیفه شارژ باتری موتور برقی را دارد و با کمک موتور الکتریکی می‌تواند حداکثر 136 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند.

نیسان سیلفی نامی خودرو

نیسان کیکس (Kicks) یک کراس‌اوور کامپکت ایت که به دلیل تنوع نسبتا بالای این سگمنت در بازار ایران، راه دشواری برای رقابت دارد. کیکس به یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است که می‌تواند حداکثر 122 اسب‌بخار قدرت و 143 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

نیسان کیکس نامی خودرو

نیسان ایکس‌تریل (X-Trail) را می‌توان غول مرحله‌آخر نامی خودرو دانست. چراکه به یک موتور چهار سیلندر 2500 سی‌سی تنفس طبیعی با تکنولوژی GDI مجهز شده است و می‌تواند حداکثر 181 اسب‌بخار قدرت و 244 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند.

نیسان ایکس تریل نامی خودرو

البته طبق اعلام شرکت واردکننده، تنها 1500 دستگاه خودروی نیسان در مرحله اول وارد کشور می‌شود که با توجه به قیمت بالای این محصولات، چگونگی واردات آن‌ها با سقف 20 هزار یورویی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.