فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۸۲۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

با بودجه ۳۰ میلیون تومانی چه موتورسیکلت‌هایی می‌‌توان خرید؟

با بودجه 30 میلیون تومانی چه موتورسیکلت‌هایی می‌‌توان خرید؟

بازار موتورسیکلت در سال‌های اخیر همانند تمامی بازارهای داخلی، تحت تأثیر تورم صعود عجیبی را تجربه کرده و خرید موتورسیکلت با بودجه 30 میلیون تومان برای بسیاری تبدیل به آرزو شده است. در ادامه فهرستی از موتورسیکلت‌های کارکرده به همراه قیمت آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت نیوز،

شاید بتوان موتورسیکلت را بهترین وسیله نقلیه برای کلان‌شهرهای پرترافیک ایران دانست. هرچند با توجه به افزایش قیمت‌های عجیب‌وغریبی که موتورسیکلت در سال‌های اخیر تجربه کرد، خرید آن برای بسیاری تبدیل به یک رویا شده است. موتورسیکلت‌های طرح CG125 که نمونه‌های صفر کیلومتر آن‌ها تا همین چند سال پیش با قیمت یک میلیون تا پنج میلیون تومان به فروش می‌رسید، هم‌اکنون با کف قیمتی 65 میلیون تا 75 میلیون تومان قابل خریداری هستند.

از سوی دیگر بسیاری از موتورسیکلت‌های طرح جدید صفر کیلومتر نیز در حال حاضر با قیمت‌های بالاتر از 100 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. برای مثال موتورهای طرح کلیک با حدود قیمتی 102 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند که خریدشان برای بسیاری امکان‌پذیر نیست.

خرید موتورسیکلت با 30 میلیون تومان امکان‌پذیر است؟

بنابراین شاید خرید موتورسیکلت با بودجه 30 میلیون تومان برای بسیاری از افراد تبدیل به یک رویای دست‌نیافتنی شده باشد، اما در ادامه می‌توانید فهرستی از موتورسیکلت‌های کارکرده را با بودجه مذکور مشاهده کنید.

موتورسیکلت با بودجه 30 میلیون تومان

واقعیت ماجرا این است که بودجه‌های کمتر از 50 میلیون تومان برای خرید موتورسیکلت چندان مناسب نیست، اما باز هم می‌توان گزینه‌های کارکرده پیدا کرد.

در جدول فوق می‌توان موتورسیکلت قدیمی طرح وسپا را دید که خرید آن هم‌اکنون برای استفاده روزمره چندان معقول به‌نظر نمی‌رسد. همچنین موتورسیکلت‌های برقی کم‌توان همچون ثمین 800 وات نیز برای استفاده‌های طولانی مدت، چندان کارایی بالایی ندارد و مدت زمان شارژ آن‌ها به چندین ساعت می‌رسد.

بنابراین تنها گزینه‌های باقی مانده به موتورسیکلت‌های طرح ویو و CG125 خلاصه می‌شود که در برخی موارد کارکردهای بالایی هم دارند. البته این موتورها از بین گزینه‌های موجود با مدارک قانونی جمع‌آوری شده و موتورسیکلت‌های غیرقانونی بدون سند که با اصطلاح «پاکشتی» شناخته می‌شوند نیز در بازار به‌وفور یافت می‌شوند. هرچند خرید این موتورها پیشنهاد نمی‌شود، اما در بودجه 30 میلیون تومان، خرید آن‌ها چندان هم غیرعقلانی به نظر نمی‌رسد.

هوندا 125 قصد بازنشستگی ندارد

هرچند هوندا سی‌جی 125 قدیمی‌ترین موتورسیکلت واردشده به ایران نیست، اما به دلیل دوام بالا و استهلاک پایین به معروف‌ترین و محبوب‌ترین موتورسیکلت بازار کشور تبدیل شد که با قدمت 48 ساله‌ای که دارد، هنوز هم در خیابان‌ها به چشم می‌خورد و حتی نمونه‌های صفر کیلومتر آن هم‌چنان تولید می‌شوند و یکی از ارزان‌ترین موتورسیکلت‌های بازار به شمار می‌روند.

صنعت موتورسیکلت‌سازی و کل بازار موتورسیکلت ایران مدیون هوندا CG125 است. چرا که با گذشت چندین سال از تولید این موتور، باز هم نمونه‌های صفر کیلومتر آن با نام‌های مختلفی همچون تکتاز، پرواز و... در ایران به تولید می‌رسند که قیمت‌های اقتصادی و هزینه نگهداری پایینی دارند؛ اما شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت باید هرچه سریع‌تر به دنبال جایگزین به‌روز آن باشند، چرا که این موتورها به دلیل تکنولوژی قدیمی، آلایندگی بسیاری دارند و قادر به پاس کردن استانداردهای ایمنی نیستند.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.