کد مطلب: ۹۰۰۷۰۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی بازار رمز ارز با کمک ایموجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی ممکن است؟

پیش بینی بازار رمز ارز با کمک ایموجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی ممکن است؟

پژوهشگران با استفاده از رویکردی جدید برای پیش بینی بازار رمز ارز، ارتباط بین ایموجی‌های استفاده شده در شبکه‌های اجتماعی و عملکرد بازار را نشان داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این تحقیق نوآورانه نشان می‌دهد که حالت کلی بیان شده از طریق ایموجی‌ها در پلتفرم‌هایی مانند X می‌تواند به عنوان یک شاخص قابل اعتماد از روندهای بازار عمل کند که احتمالاً راه‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاران به منظور ارزیابی جهت‌های آینده بازار باز می‌کند.

روشی جدید در پیش بینی بازار رمزارز

این مطالعه با استفاده از  GPT-4، آخرین نسخه از فناوری هوش مصنوعی، برای غربالگری داده‌های وسیع از پست‌های مرتبط با ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی که با ایموجی‌ها تزئین شده‌اند، انجام شد. این تحلیل با هدف کمی کردن احساسات و بررسی ارزش پیش‌بینی آن برای استراتژی‌های معاملاتی انجام شد. به طور قابل توجهی، این پروژه یک روش الگوریتمی را توسعه داده که بر اساس احساسات مثبت ایموجی‌ها، اقدام به انجام معاملات کند که نتایج آن فراتر از روندهای عمومی بازار بود.

ایموجی‌های مثبت به عنوان پیشگویان موفق بازار

ایموجی‌های خاص، به ویژه ایموجی سفینه‌فضایی، به عنوان نمادهای خوش‌بینی در جامعه ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی ظاهر شدند و پیش‌بینی‌ها، عملکرد مثبت در بازار را نشان دادند.

محققان بازه زمانی بهینه برای تحلیل روندهای احساسی را شناسایی کردند و تعیین کردند که یک بازه زمانی 30 تا 40 روزه، تعادل بین درک روندهای معنی‌دار احساسی و تغییرات قیمت را فراهم می‌کند.

با تقریباً یک ماه داده از ایموجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و دسترسی به  GPT-4، محققان توانستند پیش بینی بازار را با موفقیت انجام دهند.

مهم است که چندین نکته در یافته‌های آنها مورد توجه قرار گیرد. اولاً، استراتژی معاملاتی آنها هزینه‌های معاملاتی و سایر هزینه‌های مرتبط را در نظر نگرفته است. دوماً، آنها یافته‌های خود را با استراتژی خرید بیت کوین هر روز و فروش آن روز بعد مقایسه کردند.

احساسات خوش‌بینانه در شبکه‌های اجتماعی پیش از بازگشت بازار

همانطور که گزارش شده است، سال گذشته حس غالب خوش‌بینی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود داشت، با بیش از 65 درصد از گفتگوها در X و Reddit که احساسات مثبتی را منتشر می‌کردند.

در مورد  Reddit، تحلیل‌ها نشان داد که 84 درصد قابل توجهی از بحث‌ها درباره ارزهای دیجیتال در سال 2023 حامل احساسات مثبت بودند.

احساسات شبکه‌های اجتماعی اغلب قدرتمند است زیرا سرمایه‌گذاران خرد به شدت بر آن‌ها برای کسب اطلاعات قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری تکیه می‌کنند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.