خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۴۷۵۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ETFها چالشی برای صعود قیمت پس از هاوینگ بیت کوین خواهند بود؟

ETFها چالشی برای صعود قیمت پس از هاوینگ بیت کوین خواهند بود؟

افزایش تقاضا برای صندوق‌هایETF ممکن است قدرت رالی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ را تضعیف کند؛ اما چشم‌انداز مثبت بلندمدت‌تری برای بیت کوین ارائه می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در یک تغییر بی‌سابقه در چشم‌انداز بازار رمز ارز، معرفی و پذیرش سریع صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین  (ETF)، در حال بازتعریف دینامیک‌های بازار است. با توجه به اینکه تاریخچه هاوینگ به عنوان یک محرک صعودی با کاهش عرضه بیت کوین‌های جدید عمل کرده است، افزایش فعلی تقاضا برای صندوق‌هایETF  نشان‌دهنده بازبینی احتمالی تأثیر این رویداد بر بازار است.

عصر جدید برای بیت کوین و ETF‌ها

همزمان با نزدیک شدن بیت کوین به رویداد هاوینگ (فرایندی که نرخ تولید بیت کوین‌های جدید را هر چهار سال یک بار نصف می‌کند)، گمانه‌زنی‌ها پیرامون تأثیر احتمالی این رویداد بر بازار فراوان است. با این حال، چشم‌اندازی که این چرخه با آن روبرو است، به لطف ورودی قوی سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین، به طور قابل توجهی متفاوت شده است. این صندوق‌ها نه تنها بیت کوین را به سطوح قیمتی جدیدی رسانده‌اند بلکه فشارهای عرضه را نیز تشدید کرده‌اند که ممکن است تأثیر صعودی انتظاری هاوینگ 2024 را تضعیف کند.

برایان دیکسون، مدیرعامل شرکت بزرگ رمز ارزی، شوک عرضه قبل از هاوینگ را که توسط تقاضا برای ETFها به وجود آمده، مطرح کرده است، وی پیشنهاد می‌کند که کاهش بیشتر عرضه پس از هاوینگ باید منطقاً قیمت بیت کوین را افزایش دهد. با این حال، شرایط منحصر به فرد این چرخه، از جمله دستیابی زودهنگام به بالاترین سطوح قیمت همه زمان‌ها، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. دیوید لاونت، سرپرست تحقیقات در فالکون ایکس و آنتونی اندرسون، بنیان‌گذار و مدیرعامل پارام لبز، هر دو به نقش  ETF‌ها در پیشبرد تقاضای مارکت اشاره کرده‌اند که ممکن است تأثیر همیشگی هاوینگ بر بازار را خنثی کند.

تأثیر بر جریان‌های ورودی به ETF

جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF در بلومبرگ اینتلیجنس، بر رابطه بین ورودی‌های  ETF، عرضه بیت کوین و فعالیت‌های ماینرها تاکید کرده است. وی با توجه به اینکه  ETF‌ها بیشتر از آنچه ماینرها عرضه کرده‌اند، بیت کوین ذخیره دارند، معتقد است که هاوینگ 2024 در کوتاه‌مدت تأثیر قابل توجهی بر جریان‌های  ETF نخواهد داشت. با این حال، کاهش در عرضه بیت کوین پس از هاوینگ یک تغییر دائمی است که تأثیر طولانی‌مدتی بر دینامیک‌های بازار دارد.

باب ایاکینو، هم‌بنیان‌گذار شرکت تحلیلی پث تریدینگ پارتنرز، هاوینگ را به طور بنیادی برای بیت کوین مفید می‌بیند، به ویژه در زمینه  ETF‌ها. این رویداد ممکن است جذابیت بیت کوین به عنوان یک پوشش تورمی را افزایش دهد و سرمایه‌گذاری نهادی بیشتری را جذب کند.

مواجهه با واقعیت‌های بازار

با وجود اثر احتمالی کوتاه‌مدت هاوینگ بر قیمت بیت کوین، به دلیل تقاضا برای  ETFها، چشم‌انداز بلندمدت این ارز دیجیتال همچنان مثبت باقی مانده است. در آینده، کاهش عرضه بیت کوین نیز ادامه خواهد یافت و ممکن است ارزش و جذابیت این رمز ارز را برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال دارایی‌های جایگزین در میان نوسانات اقتصادی جهانی هستند، تقویت کند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.