خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۸۲۶

گزارش مالی انویدیا منتشر شد / قیمت بیت‌تنسور به پرواز درآمد!

گزارش مالی انویدیا منتشر شد / قیمت بیت‌تنسور به پرواز درآمد!

ارزهای دیجیتال مرتبط با فناوری هوش مصنوعی برخلاف روند نزولی بازار در روز چهارشنبه، با افزایش قیمت روبرو شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، داده‌های پلتفرم کوین‌گکو (CoinGecko) نشان می‌دهند که توکن‌های بزرگ حوزه هوش مصنوعی، مانند فچ‌ای‌آی (FET)، رندر (RNDR) و سینگولاریتی نت (AGIX)، روز گذشته شاهد افزایش ۴ تا ۵ درصدی بودند. در این میان، قیمت بیت تنسور (TAO) در ۲۴ ساعت گذشته، یک رشد قابل‌توجه ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.

از طرفی، توکن آیوز نتورک (AIOZ) پس از اعلام لیست شدن پروژه آیوز در کاتالوگ برنامه‌های کاربردی شتاب‌دهنده انویدیا، ۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. این کاتالوگ به کاربران امکان جستجو برای ابزار و خدماتی را می‌دهد که روی پلتفرم‌های انویدیا ساخته شده‌اند.

توکن بومی شبکه لایه اول نیر پروتکل (NEAR) نیز که در اوایل سال جاری با سخنرانی یکی از بنیانگذارانش در کنفرانس انویدیا مورد توجه قرار گرفته بود، در بازه روزانه شاهد یک رشد ۲.۵ درصدی است.

دلیل رشد توکن‌های هوش مصنوعی

دلیل اصلی رشد توکن‌های هوش مصنوعی، انتشار گزارش درآمد انویدیا عنوان شده است. در تاریخ ۲۲ می، انویدیا گزارش درآمد سه ماهه اول خود را منتشر کرد.

درآمد این شرکت از سه ماهه چهارم سال گذشته ۱۸ درصد و نسبت به سال قبل ۲۶۲ درصد افزایش یافت و از برآورد تحلیلگران که ۲۴.۶ میلیارد دلار بود، فراتر رفت.

انتشار این گزارش باعث شد تا ارزش سهام انویدیا در معاملات پس از ساعت کاری در ۲۲ می، به بالاترین حد خود یعنی کمی بیش از ۱۰۰۰ دلار برسد و ارزش بازار آن هم به بیش از ۲.۵ تریلیون دلار رسید.

این رقم از مجموع ارزش بازار تسلا و آمازون بزرگ‌تر، دو برابر ارزش بازار بیت‌کوین و بیش از پنج برابر ارزش بازار اتریوم است.

پنج سال پیش، ارزش بازار انویدیا تنها ۱۰۰ میلیارد دلار بود، اما اکنون سومین شرکت سهامی عام ارزشمند جهان است و تنها ۱۷ درصد با اپل فاصله دارد.

منبع: رمزارز نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.