فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۷۱۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

سقوط قیمت بیت کوین و اتریوم به دلیل ترس از رکود اقتصادی

سقوط قیمت بیت کوین و اتریوم به دلیل ترس از رکود اقتصادی

بازار ارزهای دیجیتال اواخر روز جمعه شاهد کاهش قابل توجهی بود. به‌ طوری که قیمت بیت کوین و اتریوم بیش از پنج درصد افت کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

افت اخیر قیمت بیت کوین و اتریوم پس از گزارش ضعیف مشاغل در ایالات متحده رخ داد که بازارهای سهام و کریپتو را ترسانده و نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی قریب‌الوقوع را افزایش داده است.

سقوط قیمت بیت کوین و اتریوم

قیمت بیت کوین روز جمعه به زیر سطح ۶۲ هزار دلار افت کرد و تا ۶۱ هزار و ۳۰۸ دلار نیز کاهش یافت. از آن زمان، قیمت بیت کوین کمی به بالای ۶۲ هزار دلار بازگشته است، اما این همچنان نشان‌دهنده کاهش پنج درصدی از سطح ۶۵ هزار و ۵۰۵ دلار است.

به طور مشابه، اتریوم نیز کاهش چشمگیری یافته و به ۲۹۶۷ دلار سقوط کرده است، پس از اینکه یک روز قبل بالای ۳,۲۰۰ دلار بود. در حال حاضر، قیمت اتریوم زیر سه هزار دلار است و کاهش بیش از ۶ درصدی را نشان می‌دهد. سایر ارزهای دیجیتال بزرگ نیز دچار افت‌ زیادی شده‌اند، به طوری که سولانا حدود هفت درصد کاهش یافته و به ۱۵۴ دلار رسیده است.

تاثیر گزارش مشاغل ایالات متحده

نوسانات در بازارهای کریپتو در روز جمعه منجر به افزایش لیکوئیدیشن‌های پوزیشن‌های لانگ و شورت شده است. کوین‌گلس گزارش داده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۹ میلیون دلار از پوزیشن‌ها لیکوئید شده‌اند که ۸۲ میلیون دلار از این مقدار به پوزیشن‌های بیت کوین مربوط می‌شود.

این دومین روز متوالی از لیکوئیدیشن‌های قابل توجه بازار است؛ زیرا قیمت دارایی‌های برتر همچنان در حال کاهش است. گزارش ضعیف مشاغل ایالات متحده که صبح جمعه منتشر شد، به نظر می‌رسد محرک این آشفتگی بازار بوده است. گزارش اخیر بازار کار نشان داد نرخ بیکاری افزایش یافته و مشاغل غیرکشاورزی کمتر از انتظار بوده که نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی ایالات متحده را تشدید کرده است.

واکنش‌های گسترده بازار

بازار سهام نیز پس از گزارش مشاغل سراسر قرمز شد و قیمت‌های کریپتو نیز در نهایت به دنبال آن کاهش یافت. برخلاف واکنش اولیه و تاثیر کوتاه‌مدت بر قیمت‌های کریپتو، برخی از تحلیلگران معتقدند بیت کوین ممکن است از کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو تاثیر بگیرد و به روند صعودی بازگردد.

چشم‌انداز آینده

جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات کوین‌شیرز، به دیکریپت گفت: با ضعیف‌تر شدن سیاست پولی فدرال رزرو، این به نفع دارایی‌های با عرضه ثابت مانند بیت کوین و طلا خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد تاثیر لحظه‌ای گزارش مشاغل منفی بوده است، اما آثار بلندمدت می‌تواند برای بیت کوین مثبت باشد.

به طور خلاصه، کاهش اخیر در بازار ارزهای دیجیتال که توسط گزارش ضعیف مشاغل ایالات متحده و ترس از رکود اقتصادی ایجاد شده است، منجر به افت قیمت و لیکوئیدیشن‌های قابل توجه شده است. با این حال، پتانسیل کاهش نرخ بهره از سمت فدرال رزرو و روند ضعیف‌تر شدن دلار ممکن است چشم‌انداز صعودی برای قیمت بیت کوین در بلندمدت فراهم کند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.