خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۳۲۳۱

ايجاد ۱۳۰ هزار شغل در سال ۹۶ در حوزه فضاي مجازي

ايجاد 130 هزار شغل در سال 96 در حوزه فضاي مجازي

وزیر ارتباطات گفت: الان نمونه هايي از ايجاد شغل در فضاي مجازي در شهر تهران و برخي کلانشهرها در زمينه حمل و نقل، املاک، گردشگري و تجارت را شاهد هستيم.

محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جمع مدیران صنعتی حامی دولت اظهار داشت: يکي از کارهاي مهم اين دولت رويکردي بوده که در زمينه فضاي مجازي داشته و اين در حالي است که در دولت قبل فضاي مجازي يک فضايي بود که افراد فقط اطلاعاتي کسب کنند و خبررساني انجام شود و آن هم تهديد تلقي مي‌شد.

وي افزود: اين دولت اول دسترسي آزاد به اطلاعات را سرلوحه کار خود قرار داد و سپس منشور حقوق شهروندي را بi عنوان يکي از سياست هاي جدي قرار داد. واعظي اظهار کرد: همچنين بستر شبکه ملي اطلاعات و فضاي مجازي را به عنوان بستر و شبکه اي که مي تواند همه ملت ايران را بهم متصل کند در زمينه زيرساخت‌هايش اقدام کرديم.

وزير ارتباطات اضافه کرد: وقتي کار به جايي رسيد که از نظر سرعت و کيفيت به نقطه مطلوب رسيد آن هدف اصلي خودش که ايجاد کسب و کارهاي الکترونيکي يا دانش‌بنيان است را به عنوان اولويت قرار داديم.

وي با بيان اينکه در سال 94 در حوزه ict حدود 30 هزار شغل ايجاد کرديم، تصريح کرد: اين ميزان در سال 95 به 100 هزار شغل افزايش يافت و در سال 96 نيز ايجاد 130 هزار شغل در فضاي مجازي هدف‌گذاري شده است.

واعظي در ادامه اظهار کرد: الان نمونه‌هايي در شهر تهران و برخي کلانشهرها در زمينه حمل و نقل، املاک، گردشگري و تجارت که فعاليت‌هاي بسيار خوبي است مشاهده مي‌کنيد که اين را بايد به همه استان‌ها تسري بدهيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان تاکيد کرد: اين حوزه در ايجاد اشتغال همانند صنعت، منابع بسيار زيادي نياز ندارد و اميدواريم با منابع کم و با زيرساخت‌هايي که آماده شده است بتوانيم براي جوانان به ويژه جوانان فارغ‌التحصيل بيکار شغل ايجاد کنيم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.