کد مطلب: ۱۵۰۶۳۱

حضور وزرای پیشنهادی کار و ارتباطات در کمیسیون صنایع و معادن

حضور وزرای پیشنهادی کار و ارتباطات در کمیسیون صنایع و معادن

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، گفت: وزرای پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات و کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی برنامه‌های اولیه خود را به کمیسیون ارائه کردند و نمایندگان نیز سوالات خود را از ایشان پرسیدند.

سعید باستانی در خصوص نشست سه‌شنبه 17 مرداد کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: کمیسیون در بحث اول خود بررسی طرح حمایت از استادکاران صنایع دستی را در دستور کار قرار داد که توسط شورای نگهبان برگشت خورده بود و ایرادات این شورا اصلاح و برای ارسال مجدد آماده شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رابطه ماده یک، اطلاق کلی حوزه صنایع دستی و گردشگری در برخی موارد مخالف موازین شرعی دانسته که اصلاح شد، گفت: مورد بعدی خلاف اصل 75 قانون اساسی بود زیرا بار مالی را برای دولت تحمیل می‌کرد و مورد آخر تصویب یک‌سری دستورالعمل‌ها بود که مخالف اصل 85 قانون اساسی تشخیص داده شده بود که حق تفیذ قانون‌گذاری را مجلس به بخش‌های دیگر نداده بود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز کمیسیون دو تن از وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون صنایع و معادن حضور پیدا کردند، اضافه کرد: وزرای پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات و کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی برنامه‌های اولیه خود را به کمیسیون ارائه کردند و نمایندگان نیز سوالات خود را از ایشان پرسیدند.

باستانی با بیان اینکه در خصوص وظایف حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد اشتغال در حوزه آی‌تی‌سی و برنامه‌های خاص این حوزه، سرعت اینترنت و پهنای باند به عنوان یک شاخص توسعه‌یافتگی که در چهار سال به چه صورتی تغییر پیدا خواهد کرد مباحثی مطرح شد، تصریح کرد: عمده این موارد بر روی حوزه‌های ایجاد ترانزیت بود،در این حوزه یک شرکت جدید باید تاسیس شود که مجوز آن دریافت شده است و باید اساس‌نامه آن نیز تهیه شود تا این شرکت ترانزیت شکل بگیرد.

باستانی با اشاره به اینکه هاب منطقه‌ای و ترانزیت دیتا شدن ایران یکی از موارد اصلی این وزارتخانه است، افزود: برنامه‌های اصلی و تخصصی این وزارتخانه مطرح شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور وزیر کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی در کمیسیون صنایع و معادن، گفت: بیشتر سوالات نمایندگان با وزیر پیشنهادی کار مطرح و مقرر شد مجددا وزیر پیشنهادی برای ارائه برنامه‌های خود در کمیسیون حضور پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سوال‌های مطرح شده بیشتر در حوزهای اقتصاد، اشتغال، بیمه‌، بهزیستی و سایر سازمان‌های زیر مجموعه این وزارتخانه مانند هولدینگ‌ها مطرح شد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های اصلی وزیر که یکسری برنامه هشت‌گانه است ارائه شد و مقرر گردید در جلسه دیگری بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.