کد مطلب: ۲۶۶۵۵۵

توصیه‌های استارت‌آپی مشاور گوگل؛ منتظر شانس باش!

توصیه‌های استارت‌آپی مشاور گوگل؛ منتظر شانس باش!

سیانگ کارشناس CEO است و به عنوان مشاور کمپانی بزرگ گوگل نیز فعالیت می‌کند. همچنین در دانشگاه دوک نیز به تدریس اشتغال دارد. او در ۴۳ سالگی به عنوان یکی از چهره‌های اصلی چند استارت‌آپ نیز مشغول به کار شد. موضوع مصاحبه با سیانگ در ارتباط با موضوعی بود که او «ترس از شکست در زنان» می‌نامد

محسن حسینی: «سانین سیانگ»، نویسنده «کتاب راه‌اندازی؛ داستان‌های انگیزشی برای راه‌اندازی ایده، کسب‌و کار یا حرفه بعدی» درباره امکان موفقیت زنان کارآفرین در نشریه معتبر فوربس مقاله‌ای منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،کری هانون، خبرنگار این نشریه در مطلبی می‌نویسد: «پس از موفقیت «کتاب راه‌اندازی» این اثر را مطالعه کردم و گفت‌وگویی با سیانگ ترتیب دادم. او کارشناس CEO است و به عنوان مشاور کمپانی بزرگ گوگل نیز فعالیت می‌کند. همچنین در دانشگاه دوک نیز به تدریس اشتغال دارد. او در ۴۳ سالگی به عنوان یکی از چهره‌های اصلی چند استارت‌آپ نیز مشغول به کار شد. موضوع مصاحبه با سیانگ در ارتباط با موضوعی بود که او «ترس از شکست در زنان» می‌نامد. او در کتابش، در مصاحبه‌اش و در تمام فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش تلاش می‌کند تا راه درست ایجاد کسب و کار را به زنان بیاموزد.»

قدرت ذهنیت

هانون درمورد تجربه مطالعه این کتاب می‌نویسد: «آنچه درباره «کتاب راه‌اندازی» دوست دارم به عاملی وابسته‌ است که اغلب مردم بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند؛ داشتن ذهنیت صحیح.» نویسنده کتاب در گفت‌وگو با فوربس می‌گوید: «فرقی نمی‌کند کارآفرینی بیست ساله یا هفتاد ساله باشید. آنچه مهم است ذهنیت شماست.»

سیانگ معتقد است زنان امکانات و مزایای بیشتری برای کارآفرینی، نسبت به مردان دارند. یکی از این مزایا که سیانگ به آن اشاره می‌کند قابلیت و ویژگی وصل‌کنندگی در زنان است. او در این رابطه می‌گوید که شبکه داخلی در من وجود دارد که نقش‌های متنوعی را برایم در نظر می‌گیرد. به عنوان مادر، تمایل در خانه ماندن را ایجاد می‌کند و به عنوان یک کارآفرین ذهن ساختاربندی شده را در نظر می‌گیرد.

دیگر مزیت زنانه برای ایجاد کسب و کار که سیانگ به آن اعتقاد دارد به تمایل برای همکاری‌های مشترک در جریان کارآفرینی است. البته در فضای استارت‌آپی و کارآفرینی این نظر با مخالفت‌هایی نیز روبرو شده است. برخی مدیران بر این باورند که ایده باید به صورت انفرادی پیگیری و دنبال شود. آنها گمان می‌کنند فعالیت‌هایی به نتیجه مطلوب منجر خواهند شد که ایده آن به صورت انفرادی دنبال شوند.

استراتژی‌های طلایی

در ادامه سیانگ به استراتژی‌های ذهنیت می‌پردازد که می‌تواند برای زنان کارآفرین و فعالان در حوزه استارت‌آپ راهگشا باشد.

ارزش‌هایتان را بشناسید : کشف کنید که چه چیزی برایتان اهمیت دارد. از انجام چه کاری انرژی کسب می‌کنید و علاقه‌ دارید زمان‌تان را در چه فضایی صرف کنید. گاهی افراد، تصور اشتباهی نسبت به توانایی‌ها ارزش‌ها و خواسته‌های خود دارند. به این معنی که گمان می‌کنند فعالیتی خاص به آنها حس خوبی منتقل می‌کند در حالی که اینگونه نیست.

آماده خوش‌شانسی باشید: وقتی در بازی‌های مبتنی بر شانس شرکت می‌کنید به این معنی است که پذیرفته‌اید که همه امورات زندگی در کف اختیار انسان نیست. در واقع یعنی موفقیت و شکست همیشه تحت کنترل شما نیست. شانس و اقبال زمان‌نبدی مشخصی دارند و با ورود افراد تازه به زندگی انسان فرصت بروز و ظهور پیدا می‌کنند. از این رو اگر انسان به دقت بر اهداف، برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های خود معطوف و متمرکز باشد، ممکن است فرصت‌های طلایی که بخت نصیبش کرده را نادیده گرفته و از دست بدهد.

علاقه به راستگویان : عشق به کسانی که به شما انرژی می‌دهند یکی از استراتژی‌های مهم به شمار می‌آید. نمونه این افراد را می‌توان در میان کسانی جست‌وجو کرد که وقتی ایده تازه‌ای می‌شنوند بلافاصله می‌گویند: «کار نمی‌کند.» شاید دوست داشتن این افراد کمی عجیب باشد اما نکته مهم در زاویه دیداین افراد است. ممکن است آنها برای کار نکردن ایده مورد نظر شما به نکته‌ای توجه داشته باشند که شما از آن غافلید.

به دنبال مربی باشید : کاری که شما به دنبال اجرای آن هستید برای نخستین بار نیست که در دنیا انجام می‌شود. حتی اگر ایده‌تان کاملا خلاقانه و مبتنی بر نوآوری باشد باز هم می‌توان مشابه‌های نزدیکی برای آن یافت. بنابراین به دنبال افرادی باشید که مسیر مشابه شما را طی کرده‌اند. این استراتژی کمک می‌کند تا میان‌بر‌ها و مسیرهای کوتاه و مطمئن را بیابید.

روابط ایده‌تان را درک کنید: ارتباط ایده در دو محور مجزا قابل بررسی است. یکی اینکه رابطه ایده با ایده‌پرداز چیست و دیگر آنکه رابطه ایده با مخاطبان، شرکت‌کنندگان و افرادی که قرار است در مقابل این ایده قرار بگیرند چیست. به عنوان مثال در صنعتی مانند بستنی باید توجه داشت که هزاران کسب و کار مشابه در بازار مشغول به کارند. آنچه برای مشتریان شما از اهمیت بالایی برخوردار است، داستان و درک شما از ایده تجارت‌تان است.

ابتکار ایجاد کنید : هر راه‌اندازی تغییر به حساب می‌آید و هر تغییری دشوار است. به سلامت عبور کردن از این مرحله به شجاعت نیازمند است. البته شجاعت به معنای نادیده گرفتن ترس نیست. شجاعت کورکورانه نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.