کد مطلب: ۵۸۳۱۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نرخ کرایه اسنپ و تپسی افزایش یافته است؟

نرخ کرایه اسنپ و تپسی افزایش یافته است؟

به گفته کاربران نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی از جمله اسنپ و تپسی در این روزها با افزایش چند برابری رو به رو بوده است که باعث ناراضایتی مسافران شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی در تهران طی چند ماه گذشته با افزایش قیمت عجیبی رو به رو بوده است که باعث نارضایتی بسیاری از افراد شده است.

دلایلی از جمله شرایط نامناسب اقتصادی عموم مردم که بر هیچکس پوشیده نیست، پاندمی‌‌ سنگین کرونا که در کشور جولان می‌دهد و همچنین کاهش استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی، موجب استفاده بیشتر مردم از تاکسی‌های اینترنتی شده است. ولی افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی از جمله اسنپ و تپسی باعث شده تا صدای اعتراض کاربران و حتی رانندگان بلند شود.

رانندگان این بخش اظهار می‌کنند که بدون افزایش نرخ، ادامه کار برایشان صرفه‌ای ندارد و حتی اکنون نیز با وجود گران شدن نسبی قیمت سفرها، باز هم رانندگان از قیمت‌ها ناراضی هستند.

واکنش‌های مردم به افزایش قیمت کرایه

کاربری در اعتراض به این افزایش قیمت در توییتر نوشت: «اون هفته ⁧‫اسنپ‬⁩ گرفتم با قیمت ۵۶ هزار تومن، این هفته همون مسیر با همون ساعت، ۸۰ هزار تومن،‏ تو این یک هفته چه اتفاقی افتاده که انقد افزایش قیمت داشت؟ ‏واقعا انگار سر گردنه است.»

«اسنپ کرایه یه مسیری ۲۰ تومن بود بهت پیامک میداد ۴ تومن تخفیف میدم،الان کرایه همون مسیر شده ۶۰ تومن اسنپ همچنان ۴ تومن تخفیف میده،اسنپ عزیز من که دارم ۶۰ تومن میدم اون ۴ تومن هم خودم میدم انقد به خودت زحمت نده.»

«تپسی خوبتو میگم اینبار میخواد گلایه کنم، مسیر هایی که مسیر روزانه منه، هزینه اش به شدت زیاد شده. اپلیکیشن‌های دیگه رو تست کردم و بین ۲۰ تا ۳۰ تومن اختلاف بود.»

«اسنپ کرایه تا کارگاه رو زده ۸۷، تپسی زده بود ۷۱، امروز سرکار رفتن توجیه اقتصادی نداره!»

«اسنپ از وقتی گزینه عجله دارم رو اضافه کرده هم قیمت های عادیش بیشتر شده هم دیگه به راحتی راننده ها قبول نمیکنن تا ما اون گزینه رو بزنیم و قیمت سفر بالاتر بره، واقعا جاداره یه نه بزرگ به اسنپ و تپسی بابت این افزایش قیمت‌هاشون گفت کرایه مسیر ١۵ تومنی ٢ برابر و گاها ٣،۴ برابر شده.»

البته باید به این نکته توجه کرد که عواملی مانند افزایش قیمت خودرو، تورم، لوازم یدکی، بنزین و استهلاک خودرو بر نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی تاثیر می‌گذارند.

اما این درحالی است که براساس مصوبه شورای شهر تهران، افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی ۳۵ درصد بوده و معلوم نیست که بر چه اساسی این شرکت‌ها کرایه‌های خود را در برخی زمان‌ و مسیرها حتی تا بیش از ۵۰ درصد افزایش داده‌اند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.