کد مطلب: ۶۳۶۲۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهمیه سوخت اسنپ و تپسی کم شد/ نرخ کرایه‌ها افزایش می‌یابد؟

سهمیه سوخت اسنپ و تپسی کم شد/ نرخ کرایه‌ها افزایش می‌یابد؟

با وجود تاخیرهای چند ماهه در واریز سهمیه سوخت رانندگان اسنپ و تپسی، حالا به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها اقدام به کاهش ۴۰ درصدی سهمیه سوخت در ازای افزایش قیمت کرایه‌های رانندگان کرده‌اند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی همواره با مشکلات مختلفی مانند عدم واریز سهمیه سوخت در موعد معین شده، روبه رو هستند. اما با این حال سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی ۴۰ درصد هم کاهش یافت.

اسنپ در پیامی به رانندگان خود اعلام کرد که سهمیه سوخت از ۳۰۰ لیتر به ۱۸۰ لیتر کاهش یافت. قرار است این کاهش سوخت از طریق افزایش کرایه‌ها و تخفیف در دو گانه سوز کردن جبران می‌‌شود.

در متن پیام اسنپ آمده است: «بنابر مصوبه کارگروه تخصیص سوخت، اعتبار سوخت دریافتی ماهیانه برای خودروهای فعال در ناوگان تاکسی‌های اینترنتی که قابلیت دوگانه سوز شدن را دارند، ۴۰ درصد کاهش یافت. اعتبار سهمیه سوخت، معادل خودروهای دوگانه‌سوز در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد. در همین راستا حداکثر سوخت دریافتی از ۳۰۰ لیتر در ماه معادل ۴۵۰ هزار تومان به ۱۸۰ لیتر در ماه معادل ۲۷۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.»

IMG 8764

افزایش کرایه‌ها به علت کاهش سهمیه سوخت

عدم تحقق وعده‌های این شرکت‌ها در خصوص سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی موجب نارضایتی رانندگان شده است. این سهمیه باید اول هر ماه به حساب رانندگان واریز شود. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که واریز این سهمیه بنزین برای چندمین بار متوالی با تاخیر همراه شد. آخرین سهمیه‌ای که واریز شد نیز به پنج ماه قبل برمی‌گردد.

یکی دیگر از مهمترین انتقاداتی که رانندگان این صنف به آن دارند، کم بودن نرخ کرایه‌ها و افزایش هزینه‌ها و استهلاک خودرو است. به همین دلیل این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که به علت کاهش سهمیه بنزین، قیمت کرایه‌‌های اسنپ و تپسی افزایش می‌یابد.

اسنپ درباره نحوه جبران این کاهش به رانندگان خود گفت: «اسنپ در راستای حمایت از کاربران راننده خود هزینه‌های سفر را متناسب‌سازی کرد. همچنین تسهیلات ویژه‌ای برای دوگانه سوز کردن خودرو با تخفیف ۷۵ درصدی برای اعضای ناوگان اسنپ وجود دارد.»

افزایش قیمت کرایه‌های اسنپ و تپسی در روزهای پایانی سال می‌تواند به دلیل بالا رفتن ترافیک در پایتخت و دیگر شهرها باشد. زیرا تعیین قیمت براساس اعلام شرکت‌های تاکسی اینترنتی به صورت سیستمی و برحسب شرایط موجود انجام می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این کاهش ۴۰ درصدی سهمیه سوخت، شامل رانندگان تاکسی اینترنتی تپسی هم شد. چرا که رانندگان این دو شرکت‌ها تاکسی آنلاین، در گفتگو با تجارت‌نیوز این موضوع را تایید می‌کنند.

همچنین، درصد کمیسیونی که هر راننده بر روی هر سفر پرداخت می‌کند، بیشتر از مبلغ هر سهمیه است، حالا با کاهش سهمینه بنزین احتمالا بسیاری از رانندگان انگیزه‌ای برای دریافت سفر نخواهند داشت.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از اسنپ و تپسی در این باره به نتیجه‌ای نرسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.